[Päivitetty 11.6.2021]
Laitteiston käyttö
Alueet ja kyydinjakoperusteet
Kela-kyydit
Viestintä keskuksen ja auton välillä
Mobiili sovellus
Tiliasiakkuudet
Viat järjestelmän toiminnassa
Auton ja kuljettajan tietojen ilmoittaminen
Muita
Maksupääte
Mittari
Laitteiston käyttö
Miten toimin tilikyytien kanssa?
Jos tilauksessa oikeassa yläkulmassa on tilaustyyppi TILI, on kysymyksessä TAT:n toimesta laskutettava ja tilitettävät tilaus. Näistä kyydeistä EI TARVITSE LÄHETTÄÄ kuitteja, kuvia tai sähköposteja TAT:lle. Mittarihinta päivittyy automaattisesti tilaukseen jonka perusteella autoilijoille tehdään tilitys.
AINOA OIKEA TAPA PÄÄTTÄÄ TÄLLAISET KYYDIT MITTARILLA ON VALITA MAKSUTAPA LASKUTUS! Tämä pätee myös mobiili- ja web appikyyteihin, joissa maksu tehdään sovelluksessa (Passanger App Credit card).
Kuinka ICabista saa vain viestien äänet pois?
Nykyisellään iCabbista ei saa eri ääniä yksitellen pois päältä. Saat joko kaikki äänet päälle tai kaikki äänet pois. Olemme keskustelleet asiasta iCabbin kanssa, ja asia on nostettu heidän kehitysehdotuslistalle. Luonnollisesti emme Tampereen Aluetaksissa pysty antamaan aikataulua mahdollisen ominaisuuden tulosta.
Päätteen virrankulutus
Tarkasta ettei puhelimessasi ole virransäästötilaa tai sovelluksessa akun optimointia päällä. Tutustu puhelimesi käyttöohjeisiin! Tiettyjen laitteiden kanssa voit myös hyödyntää internetistä löytyviä ohjeita: https://kotimikro.fi/puhelin/android-puhelin/akun-kayton-optimointi-hallitse-puhelimesi-akkua.
Englannin kielinen sivusto: https://dontkillmyapp.com
Mites toi kun yrität laittaa ittees varatuksi/tauolle niin kysyy aina KV ruutua? Saisko ihan toimimaan niin että ei tartte välttämättä KV ruutua laittaa lainkaan?
Mikäli KV- ruudun kysely otetaan pois käytöstä varatuksi asettaessa, niin se ei ole käytössä myöskään tilauksissa joissa määränpäätä ei ole ilmoitettu. iCabbissa on älykäs kohtavapaa- toiminto. Mikäli tilauksessa ei ole määränpäätä ilmoitettuna pitää KV- ruutu valita: Asetukset -> Kohde.
Mitenkäs menee, jos kuittaat icabbin kautta kyydin lähellä vinka-kyydin loppua ja sitten vinka-asiakas haluaa maksaa ov:n kortilla? Sotkeeko maksun icab-kyytiin? Ennen sai maksun ajaksi siirrettyä sunit-kyydin maksun ajaksi tilauskirjaan.
Pidä iCabbi varattuna, jos et ole käytettävissä välittömästi. iCabbissa ajettavista kyydeistä järjestelmä osaa arvioida, jos olet vapautumassa pian ja tarjoaa mahdollisesti sinulle jatkotilauksen.
Tilauksen tietoja ei varmaankaan saa tulostettu Verifonen tulostimella? Pitääkö hankkia erillinen Bluetooth kirjoitin?
Tilauksen tietoja ei saa tulostettua. Mikäli tarvitset tilaustiedot kun noudat asiakasta, ota välityslaite mukaan.
Voisiko vaikka eriväreillä erotella kokonaisvälityksessä olevat ja vain Kela välityksessä olevat autot. Tällöin on helppo katsoa montako autoa on esim. 6 tolpalla.
Valitettavasti tämä ei ole nykyisellään mahdollista.
Onko tietoa toimiiko ohjelma huonommin vanhemmilla Android-versioilla ja pitääkö olla Android 10 tai 11?
Suosittelemme versiota Android 9 ja 10, mutta järjestelmää on testattu Android 7 ylöspäin. Muistutamme vielä, että emme suosittele Huawei laitteiden käyttöä Google epäyhteensopivuuden takia.
Miten asetan laitteeni kellonajan?
Pidä laitteesi asetuksista Automaattinen päivämäärä ja kellonaika -asetus päällä.
Millaisen laiteen iCabbin käyttö vaatii?
iCabbi toimii yleisimmissä Android laitteissa, myös tableteissa. Laite kuitenkin vaatii mobiilidatayhteyden. Yrittäjä hankkii itse haluamansa Android laitteen ja telineen. Laitetta valittaessa emme suosittele Huawein valmistamia laitteilla mahdollisten Google-palvelujen yhteensopivuus ongelmien välttämiseksi.
Alueet ja kyydinjakoperusteet
Alueet kuntoon ja kyydinjako oikealta tolpalta, Iso kokonaisuus on tolpat, alueet ja hakuketjut, ainakin viheralueilla…, Miten kv -aika on laskettu? Onko aina sama vai pidentääkö automaattisesti esim syrjemmälle mentäessä?, Vielä oli tilanteita, joissa asiakkaat eivät saaneet taksia ja kuitenkin taksit odottivat kyytejä. Yksi asiakkaani sanoi taksin tulleen 2.5h myöhässä.
Alueruutujen kokoja, noutoaikoja sekä kyydinjaon perusteita muutetaan sekä parannetaan edelleen.
Ne Snapi kyydit olisi hyvä mennä alueittain muiden kyytien joukossa eikä niin että tarjotaan kys kyytiä 20km päästä…, Miksi Snäpi kyyti menee melkein minne tahansa eikä lähimmälle tolpalle/alueelle?
Snäpi-tilaukset jaetaan Ajot- painikkeen kautta. Ajot- kohdassa jaettavissa tilauksissa järjestelmä valitsee kaikista tilaukseen tarjoutuneista lähimmän, tilaukseen sopivan auton.
Järjestelmän käyttöönotossa Kela- ja tavatilauksia jaettiin virheellisesti Snäpi- tilauksina.
Keskus etsii viestillä autoa, Miksi, Kihniön kyytiä autoja 3 paikalla Miksei mene niille? ( tämä oli 26.4 ma aamuna noin klo 07:00, siellä oli 3 autoa ”vapaana”. )
Oliko kyyti laitettu vahingossa Kihniö ruutuun vaikka olisi pitänyt olla Kela Kihniö ruudussa?
Tässä on tapahtunut mahdollisesti juuri näin.
Alueelle kirjautuminen
Jos tolpalle/kelaruutuun kirjautumisen saisi vaikka napin taakse, olisi ihan jees.
Uudessa järjestelmässä alueet sekä ”tolppa”alueet, ovat karttaan määriteltyjä alueita. Tämä mahdollistaa, ettei alueelle tullessaan tarvitse kirjautua, eikä alueelta poistuttaessa vahingossa jää kirjautumatta ulos.
Alueen autotyypit
Alueen automäärän lisäksi voisi näkyä montako autoa mitäkin lajia on alueella., Oisko mahdollista saada alue-/tolppalistalle näkyviin isojen autojen vaihtareiden ja henkilöautojen määrä. Olis helpompi suunnata tolpille kun tietäis edes sen minkälaisia autoja siellä tolpilla on. Ihan sama ketä ne on ku näkis onko vaihtari 8h inva vai henkilöauto, Saadaanko ”aluejono”-napin taakse lisää tietoa ja millä aikataululla? (Invat näkyviin?)
Olemme ottaneet ominaisuuden käyttöön, jossa alueella olevien ajoneuvojen attribuutit ovat näkyvillä. Toistaiseksi myös auton tunnus on näkyvillä, mutta seuraavan iCabbin päivityksen yhteydessä ne tulevat poistumaan.
Alueiden näkyvyys
Enemmän kuin viisi lähintä tolppaa / aluetta., Kv- tilanteessa saisi näyttää vaikka 10-20 lähintä aluetta josta olisi helppo napauttaa ilman mitään kirjoittamista.
Järjestelmä on mahdollista näyttää 5 lähintä aluetta sekä sen jälkeen kaikki alueet näytetään aakkos-numeerisessa järjestyksessä.
Tipahtaminen ulos jonosta / alueelta
Voisiko icabin saada toimimaan siten ettei kuljettajan tarvitse tippua jonosta käydessään vessassa, kahvilla tai ihan vaan autossa parkissa ollessaan?, Auton automaattisessa pudottamisessa pois tolpparuudusta sijainnin perusteella pitäisi olla vähintäänkin jonkinlainen timeout. Olisi järkevää kirjata auto ulos jos se on haahuillut esim. 10 minuuttia tolpan kirjautumisalueen ulkopuolella, mutta lyhyiden gps-katkojen – epätarkkuuksien tapauksessa en soisi näin käyvän.
Ns. Kateissa oloaikoja voidaan säätää ruutukohtaisesti. Tätäkin säädetään kohdalleen ongelmien ilmaantuessa.
Keikanjako
Tällä hetkellä ajot jaetaan ensisijaisesti alueruudulta löytävälle ”tolppa”alueen ensimmäiselle autolle. Mikäli ”tolppa”aluetta ei ole, kyydit välittyvät alueen ensimmäiselle autolle.
Tämmösen oon huomannu että täällä viheralueella ei avoimet kyydit mee vasaran alle niinku kaupungis..onkohan tarkotus vai vielä kehitysvaiheessa??
Alueruutujen kokoja, noutoaikoja sekä kyydinjaon perusteita muutetaan sekä parannetaan edelleen.
Alueiden nimeäminen
Mille alueelle menee kyyti, joka tulee alueelle N/A?
Mikäli alueruutua muokataan tai ruutu poistetaan, aiemmin tehty ennakkotilaus näkyy alueella N/A.
Kyytien hylkääminen
Saadaanko systeemi, jossa ei putoaisi oman kunnan jonosta jos hylkää megakaukaa, (yli 50 km:n päästä) toisesta kunnasta, tarjotun kyydin?
Saadaan. Hakulogiikkaa tullaan parantamaan niin, ettei pidemmältä tarjottu “vihreäkyyti” vaikuta jonojärjestykseen.
Kela-kyydit
Tässä kävi myös niin, että ottaessa kela-asiakasta kyytiin, piti painaa as. Kyytiin näppäintä nakkisormi painoi kassaa (mitaxissa), jolloin icabbi meni valmis/vapaa tilaan, vaikka kyyti vasta alkoi.
Mitax-mittarin Kassa -painikkeesta iCabbi pitäisi mennä Pause- tilaan, ei lopettaa kyytiä. Pause- tilasta pääset takaisin varatuksi laittamalla taksan päälle. (Koskee vain kokonaisvälitys mittari-integraatiota)
Jääkö kelakyytien numeron syöttö icabistä mitaxiin pysyväksi?
Tällä hetkellä kela -kyydeissä pitää syöttää asiakasnumero.
Jos laittaa kelataksan sijasta normaalin päälle, sitä ei voi enää mitaxilla lennosta vaihtaa. Joudut ottamaan hukkakuitin, joka aiheuttaa sen että kyyti häviää iCabbilta.
Näin ikävä kyllä tapahtuu tällä hetkellä. Mittari-softaa ja iCabbi- integraatiota kehitetään myös jatkossa, joten tähänkin ongelmaan haemme ratkaisua.
olisi kiva, jos iCabbi juttelisi Mitaxin kanssa sen verran, että saisi kelakyydin tiedot kuitille.
Tutkimme myös tätä mahdollisuutta, kun mittari-integraatio päivittyy
Tilauskirjan kyydit pitäisi saada itse aktivoitua silloin kun tahtoo, eikä kytätä, että on vapaana, kun rupee tuuppaan. Tilauskirjan kyydit pitäisi myös säilyä vuoronvaihdon yli. Lisäksi koko icabbin ei tarvitsisi olla päällä jos vaikka tilaa kyydit edellisenä iltana.
Kaikki sinulle merkatut ennakkotilaukset, mukaan lukien vakiotaksi-kyydit, näkyvät kohdassa Tilaukset -> Omat.
Näkymä ei aina päivity automaattisesti. Poistu välillä näkymästä ja avaa se uudelleen saadaksesi ajantasaiset tiedot. Kun sinulle tarjotaan kyytiä, hyväksy se, vaikka olet ajossa.
Jos olet varattuna ja sinulle tarjotaan kyytiä, hyväksy se. Tilaus aktivoituu automaattisesti nykyisen ajosi päätyttyä. Jos jätät hyväksymättä, kyyti palautuu keskukseen ja vaatii välittäjältä manuaalista työtä. Voit pyytää hyväksymättömän kyydin keskukselta viestillä iCabbin kautta tai soittamalla.
Kyydin tiedot
Viime aikoina ollut puutteita myös kyytitiedoissa. Osoiteella Teiskontie 35, Tampere ei varmaan kukaan löydä asiakasta. Pyörätuolikin olisi hyvä mainita tilauksessa
Olemme ohjeistaneet keskusta kirjaamaan tarkemmat ohjeet tilauksista.
Kaikkiin kyyteihin asiakkaan puhelinnumero automaattisesti infoon, niin sujuvoittaa menoa, Aplicaatiossa pitää olla oikea puhelinnumero, että asiakas voi soittaa autoon. Tässä yhtenä yönä asiakas sanoi yrittäneensä soittaa, mutta ei onnistunut
Olemme ottamassa uusia järjestelmiä käyttöön porrastetusti. Keskukselle on tulossa myös uusi puhelinjärjestelmä, joka tehostaa sekä keskuksen, että autoilijoiden välistä viestintää, mutta myös kuljettajan sekä asiakkaan välistä viestintää. Sekä kuljettajalle, että asiakkaalle tulee mahdollisuus ottaa yhteyttä toisiinsa. Tämä tulee olemaan toteutettu niin, ettei asiakkaan numeroa tule kuljettajalle näkyviin, eikä kuljettajan numeroa asiakkaalle.
Mikähän mahtoi tässä yhtenä yönä olla vikana, kun asiakkaat eivät saaneet tekstiviestiä lainkaan, että olin saapunut nouto-osotteeseen? Se on pirun hyvä toiminto, että viesti lähtee asiakkaalle, mutta nyt piti soitella ja aina sanoivat, etteivät viestiä ole saaneet. Kannattaa laittaa kuntoon., Ja mitä nopeammin vastaa keskus ja kyydin ilmoitus asiakkaille et taksi tullut.
Olemme ottamassa uusia järjestelmiä käyttöön porrastetusti. SMS viestintää, jossa mukana tulee kyydin tilan seuranta, ei ole vielä otettu käyttöön muuten kuin Snäpi-tilausten osalta. Sovelluksissa tulee asiakkaalle ilmoitus auton saapumisesta paikalle.
Ehdotus: hetitilauksien tekoajat näkyviin iCabbiin. Helpottaa yhteydenpitoa asiakkaan suuntaan ja toimenpiteistä päättämistä tilanteissa, joissa tilaus kuitataan bidseistä tai muuten vaan myöhässä, tai asiakasta ei löydy nouto-osoitteesta.
Hetikyydeissä tilauksen tekoaika näkyy ASAP-kohdassa.
Viestintä keskuksen ja auton välillä
Viestien toimitusta voisi miettiä. Luuri kun on aika näkyvällä paikalla autossa, ei ehkä ole tarkoituksenmukaista että asiakkaat näkevät viestit. Nyt niitä ei voi lukea myöhemmin, mutta kun viestit paukkaa ruudulle merkkiäänen kanssa, niin asiakas näkee ne hyvin
Välityslaite kannattaa sijoittaa autossa niin, ettei se ole suoraan asiakkaan näkökentässä. Kuten edellisessäkin järjestelmässä, suoraan autolle laitetut viestit tulevat näytölle näkyviin.
Tietysti soitto kuljettaja linjalle pikainen vastaus. Asia saattaapi olla tärkeä, niin KELA kuin normikyydin tiedustelulinjakin.
Erityisesti järjestelmän käyttöönoton aikana keskuksemme on ollut ruuhkautunut. Suosittelemme myös iCabbin viestien käyttöä kommunikoidessa keskuksen kanssa.
Voisiko kelakeskukseen olla oma viestinlähetysmahdollisuus? Vai menevätkö viestit kaikille?
Viestit tulevat näkyviin kaikille välittäjille, mahdollisimman nopean palvelun takaamiseksi.
Myös kelakeskus vastaus aika nopeampi, nyt vastaus aika on ihan liian pitkä.
Keskuksemme on ollut ruuhkautunut erityisesti järjestelmän käyttöönoton aikana. Suosittelemme myös iCabbin viestien käyttöä kommunikoidessa keskuksen kanssa
Icabbin keskus/viesti napilla voi tehdä mitä? Siitä esimerkkejä jos sitä halutaan enemmän käytettävän.
Voit käyttää nappia, kun sinulla on tarve olla yhteydessä keskukseen.
Saako viestit eroteltua kokonsaivälitys ja kelavälitys erikseen?, maakunnan toive.
Ohjeistamme keskusta kohdentamaan viestit jatkossa tarkemmin.
Mobiili sovellus
Lähiaikoina useampi asiakas on valittanut, että applikaatio kanssa ilmoitukset tulevat ainoastaan englanniksi
Ensimmäisten asiakkaiden joukossa saattaa olla englanniksi ilmoituksia saaneet. Sovelluksen asetukista voi vaihtaa viestintä kieleksi suomen, joka pitäisi nyt olla oletuksena valittuna.
Ennen jos asiakas oli tilannut sovellusmaksun ja halusikin maksaa autossa niin asiakasta ei veloitettu kahteen kertaan. Tämäkin toiminto lienee kunnossa ???
Nykyisellään sovelluksella tilatun kyydin maksutyypin voi vaihtaa vain keskuksesta. Jos kyydin maksutyyppinä ei ole Maksu autossa, ÄLÄ RAHASTA.
Appi ei anna tällä hetkellä koko osoitetta vaan jättää numerot ja lisätiedot pois.
Applikaatio- tilauksiin asiakas voi laittaa lisätietoja kuljettajalle. Lisätiedot näkyvät Info- painikkeella.
Asiakkaalta tullutta palautetta applikaatiosta: sovellus pyytää aina luottokortin tietoja, ei saa valittua oletusmaksutavaksi maksua autoon
Android puhelimissa Google Pay on oletus maksutapana. Google Payn käyttöönotossa pyydetään käyttäjältä luotokorttitietoja. Maksutyypin voi vaihtaa valitsemalla keltaisen Tilaa nyt -napin yläpuolelta Google Pay, tai Applen laitteissa ApplePay, kuvaketta. Valikon alta tulevat vaihtoehtoiset maksutavat, kuten Maksa autossa, joka jää oletus maksutavaksi, kunnes se vaihdetaan samasta paikasta.
Appisovellus, kuitissa pitäisi näkyä myös ALV erittely
Olemme huomanneet tämän epäkohdan, jota ollaan jo korjaamassa.
Tietosuojaseloste tulee appin molemmista linkeistä vain englannin kielellä.
Kiitos palautteesta. Tämä on jäänyt täysin epähuomiossa huomaamatta. Molemmat linkit on testattu toimivaksi, mutta jäänyt huomioimatta, että molemmat viittaavatkin englanninkieliseen versioon.
Tiliasiakkuudet
Pikaohje laskutus ja tiliajoista olisi hyvä
Varmista mikä on kyydin maksutyyppi. Jos maksutyyppi on Tili, valitse Mitaxilta maksuvaksi laskutus painamalla mittarissa: Kassa -> Maksu -> Laskutus. ÄLÄ RAHASTA AUTOSSA!! Olemme saaneet useamman tapauksen asiakkailta, jossa heitä on veloitettu kahteen kertaan. Sinun ei tarvitse myöskään lähettää kuitteja laskutukseen. Jos iCabbissa on maksutyyppinä TILI, niin se tarkoittaa, että asiakkaan laskutus hoituu järjestelmän kautta.
Proappin päivityksen tarpeen voisi ilmoittaa käyttäjille, koska minulle on tullut kyselyjä miksi appi ei toimi
Olemme viestittäneet järjestelmän uusimisesta edellisen sukupolven Taksi Tampere Pro -sovelluksen yhteyshenkilöille. Olemme lähettäneet heille myös uudet tunnukset. Jos asiakkaaksi tulee henkilö, joka ei ole saanut uusia tunnuksia kaikesta huolimatta, pyydämme teitä ohjeistamaan heitä olemaan yhteydessä myynti@taksitampere.fi.
Mitä tehdään, kun asiakas tarjoaa autossa pin-koodia
Ota kyyti vastaan ja ilmoita asiakkaan tiliasiakkuuden nimi sekä pin-koodi keskukselle. Keskus pystyy muuttamaan ajon maksutyypin Tili -ajoksi ajon aikana tai ajon jälkeen liikenneturvallisuutta noudattaen.
Ohjeista asiakasta antamaan tiliasiakkuuden nimi jo taksin tilausta tehdessä. Näin kaikki on valmiina, kun asiakas istuu taksiin.
Taksi Tampere taksirahakortit
Tampereen Aluetaksin taksirahakortit tulevat poistumaan ja yrityskumppaneillemme tarjotaan suoraan tiliasiakkuutta, joka poistaa korttien käyttötarpeen.
Jos kyytiin astuu asiakas, joka haluaa maksaa taksirahakortilla
Taksirahakorttien kanssa voi toimia edelleen seuraavasti:
Ota kortista maksun yhteydessä kuva. Jos on kestokortti, niin korttinumerosarja pitää näkyä kuvassa (19 numeroa).Kertakäyttöinen taksirahakortti tulee katkaista normaalin käytännön mukaisestiKuitit ja kuvat tulee lähettää mahdollisimman pian kyydin ajamisen jälkeen:
laskutus@taksitampere.fi
Viestiin pitää erikseen kirjoittaa: Auton järjestysnumero, Matkapäivämäärä, Kyydin summa, Alv % (10% tai 24%), Luottonumero (jos tilauksessa on).
Taksiliiton taksirahakortit toimivat ja tulevat toimimaan kuten tähänkin asti, mikäli olet tehnyt sopimuksen Taksikuution kanssa. Jos Taksiliiton taksirahakorttien kanssa on ongelmia, ole yhteydessä suoraan: maksuliikennekeskus@taksikuutio.fi
Ohjeista asiakasta olemaan yhteydessä myynti@taksitampere.fi saadakseen uudet tehokkaammat palvelumme käyttöönsä.
Onko uudessa järjestelmässä kartta ja miten löydän osoitteen?
iCabbi käyttää puhelimeen asennettua Google Maps navigointisovellusta. Löydät sen Kuljettajasovelluksen valikon alta -> Navigointi.
Olisiko mahdollista kehittää joku keino millä saisi tuttu taksi asiakkaat joilla luottonumero esim. Vakuutusyhtiön korvaama kuljetus niin, että sen pystyisi lähettämään taksamittarin kautta laskutukseen niin säästyisi paljon toimistotytöillä vaivaa kun tällä hetkellä ne täytyy skannata kuitin kanssa.
Jos tilaus on tullut välitysjärjestelmän kautta ja asiakas on luotu sinne tiliasiakkaaksi, tapahtuu laskutus automaattisesti ilman skannauksia ja sähköposteja.
Viat järjestelmän toiminnassa
iCabbin jumi-ongelma
Osaan mittareita, joihin on tullut mitaxin päivitys, kohdistuu parhaillaan virhe. Kyseinen virhe aiheuttaa icabbin jäämisen jumiin kyytien päättämisen yhteydessä. Valmistaja tutkii ja kehittää ongelmaan ratkaisua, tätä odotellessa mittarin saa itse vapautettua alla kuvatulla tavalla:
Mitax mittarilta -> Valinnat -> Vaihda työajo -> asetukset (Tässä vaiheessa icabbiin pitäisi ilmestyä merkintä N/A) -> painetaan ok (syöttämättä numeroita) -> odotus (Icabbi vapautuu hetken kuluttua
Tässä kävi niin, että vapauttaakseen icabin piti laittaa hukka-ajo, sillä pääsi paalulle. Myös paalulle kela taysiin. Saattaa vaatia korjausta., Sama ongelma siis kun tässä yksi päivä. Eli jälleen, jos tulee kyyti ja painan saapunut, iCappi on niin jumissa, että vain hukka-ajolla onnistuu jatkamaan hommia. Vehkeet on käynnistetty uudestaan, eikä mitään asetuksia ole muutettu.
Olemme selvittäneet kyseistä vikaa iCabbin kanssa. Olemme tehneet korjauksen järjestelmään, jonka oletamme ratkaisevan kyseisen ongelman.
iCabbin päivittäminen
Kuinka iCapin päivitys tapahtuu, kun näitä virheitä korjataan? Kyseessä, kun ei ole normi Playkaupan sovellus niin päivittääkö silti itsensä automaattisesti?, Sitten kuinka paljon iCapin toimintaan vaikuttaa, että puhelimen ohjelmisto ja muut sovellukset ovat ajan tasalla? Android, kun joskus on vähän hölmö, että pitää olla tyyliin valokuvakirja päivitetty niin voit lukea sähköpostit.
ICabbin päivitys tapahtuu automaattisesti, kun päivitys julkaistaan. Sovellus saattaa kysyä lupaa päivitykselle, ja tämä pitää hyväksyä. Jos päivitys lupaa ei anneta sovellukselle, et pääse kirjautumaan järjestelmään.
GPS ongelmat
Gps-katkoja tulee pitkin päivää vaikka olisi parkissa.. eikä syy ole luureissa…, Ohjelman syy, että tiputtaa pois..
Varmista, että laitteesi on tuulilasilla ja sillä on ”näkyvyys taivaalle”. GPS satelliittipaikannus toimii vain näköyhteydellä, jota auton peltikatto tehokkaasti vaimentaa. voit myös kokeilla eri paikkoja kojelaudalla.
Jos huomaat edelleen epämääräisiä paikkamuutoksia, ota A-GPS pois päältä laitteesi asetuksista.
Muista myös, että iCabbille pitää antaa oikeudet käyttää laitteen sijaintitietoja.
Vakiotaksiin liittyviä
Tilasin aikaisin aamulla yhteen autooni ennakkoon vakiasiakkaan dialyysikyytiä. 10 min ennen lähtöä kuljettaja sieltä soitti, ettei kyytiä ollut tullut, eikä sitä näkynyt myöskään ”omat” -laatikossa. Soitin keskukseen ja sieltä ihmeteltiin tilannetta. Kaikki näytti olevan kunnossa. No. Kyyti tuli ja kaikki ok, mutta jäin pohtimaan, että olisiko tässä yksi syy siihen miksi niin paljon kyytejä on jäänyt tulematta asiakkaille. Eli jos keskuksessa näyttää tilanne olevan kunnossa, mutta kyyti ei sitten jostain syystä ole lähtenytkään tarjolle autoon. Ehkä tuota kohtaa kannattaisi tutkia tarkemmin.
Käyttöönoton alkuvaiheessa muutamia vakiotaksitilauksia jäi jumiin toiseen järjestelmään, eikä tilaus tullut iCabbille asti. Tämä ongelma on korjattu.
Tilauksen informaation kolmella eri sivulla ja ehkä hieman epäselvästi. ”Mistä ja mihin” myös sekaisin.
Mikäli tilaajalla on käytössä esiasetettuja nouto-osoitteita, niin tilaustiedot voivat mennä sekaisin tilausvaiheessa. Tiliasiakkailla on nyt käytössä uusi verkkotilauslomake. Mikäli tilauksessa on jotain ihmeellistä, niin kannattaa soittaa tilaajalle ja varmistaa tiedot.
Väärän hinnan näyttö mobiilisovelluksesssa
Olemme selvittäneet kyseistä vikaa iCabbin kanssa. Olemme tehneet korjauksen järjestelmään, jonka oletamme ratkaisevan kyseisen ongelman.
Auton ja kuljettajan tietojen ilmoittaminen
Koska saadaan autoilijaportaali auki ja API-avain?
Autoilija- ja kuljettajaportaalin avaamisesta tiedotetaan, kun aikataulu selviää.
Pitääkö noi attribuutit jokainen korjauttaa erikseen, vai korjaako tekniikka ne ajantasalle?
Tästä Linkistä pääset ilmoittamaan autosi tiedot ja attribuutit, mikäli huomaat niissä epäkohtia. Autotiedot ilmoitetaan samalla lomakkeella, jos auto vaihtuu. Linkki löytyy Taksi Tampereen verkkosivuilta: https://www.taksitampere.fi/taksinkuljettajat-ja-autoilijat/
Semmonen tuli mieleen et saisko tehtyä semmoisen tästä et paarikyydit tarjottas semmoisina ettei menettäs jonopaikkaansa. Tämä siis siks koska käsittääkseni harvalla meistä on aina paarit kyydissä ja usein vääräs paikas. Esim jos oot vammalassa oottelemassa kyytiä ja paarit treellä /valkeakoskella. Niin paari kyyti pitäs pystyy hylkäämään ilman sanktioo koska nehän on aina ns erikoiskyytejä
Olemme kehittämässä iCabbiin ominaisuutta, jolla kuljettaja voi itse ilmoittaa onko autossa paarit mukana.
Kirjautumishaasteet
Onko mahdollista, että meikäläisen ID-numerossa on jotain kuralla? Lennosta vaihdettiin työkaverin kanssa autoa ja hänellä oli iCap ja Mitax-yhteys toiminut moitteetta. Nyt meikäläinen hyppäs puikkoihin ja heti iCappi herjaa, ettei ole yhteydessä Mitaxiin.
Näissä tilanteissa kannattaa ottaa Tat:n tekniikkaan yhteyttä, tai tulla käymään toimistolla.
Osa kuljettajista ei ole saanut edelleenkään ID-tunnuksia. Olisiko hyvä laittaa kysely, jotka ei ole IDtä saanut.
Mikäli et ole saanut kuljettajatunnuksia ota yhteyttä Tat:n tekniikkaan, tai tule käymään toimistolla.
Muita
Tilauskeskuksen vastaaminen asiakkaan soittoon
Keskuksemme on ollut ruuhkautunut erityisesti järjestelmän käyttöönoton aikana.
Voidaanko perustaa oma ryhmä viher kela autoille ku tässä ryhmässä niin paljon asiaa josta me maalaiset ei ees tiedetä ja kuitenkin meillä isoja ongelmia kela välityksen kanssa., Voisiko tosiaan Tat perustaa ryhmän jossa käsitellään VAIN kela-ajossa olevien autojen ongelmia? Niihin pikaista parannusta
TAT toiminnan kehitys- ryhmä on tarkoitettu kaikille yrittäjille ja kuljettajille, jotka toimivat Tampereen Aluetaksin välityksessä.
Voisivatko systeemin ”korjaajat” tiedottaa sitä mukaa kun joku korjausehdotus on mennyt läpi ja saatu parannettua/toimimaan? Täällä oli jossain joku viesti esim. tilauskirjan käytöstä. Ihan vain siksi, ettei tarvitsisi kaikkien kysellä erikseen. (Joku oli kuullut, että jollekin oli sanottu jne…).
Kirjaamme useimmin kysyttyjä kysymyksiä tänne UKK-sivulle. Kerromme päivityksistä myös sähköpostilistalla.
Kehitysidea: voisiko icabista tulevaisuudessa pystyä poistamaan ns. turhia viestejä, jotta sitten jäisi näkyviin sellaiset viestit, joissa hyvää infoa jatkossakin. Tai sitten jos voisi tulostaa viestin paperille? Kiitos.
Hyvä idea, viemme kehitysidean eteenpäin iCabbille.
Maksupääte
Verifonen maksupäätteen tilaaminen?
Verifonen päätelaitteen tulee olla Verifonen V400 maksupääte. Liikennöitsijä voi halutessaan tilata päätteen myös muualta kuin suoraan Verifonelta. Huomioittehan, että jokaisella jälleenmyyjällä on oma hinnoittelu, ja TAT on neuvotellut Verifonen tarjoaman hinnoittelun suoraan tilattaessa laitteet Verifonen kautta.
Vaatiiko maksupääte erillisen dataliittymän?
Kyllä vaatii, voitte hankkia dataliittymän suoraan Verifonelta tai sitten kilpailuttaa operaattoreita itsenäisesti.
Mistä uuteen maksupäätteeseen saa kuittirullia?
Maksupäätteeseen sopii samat kuittirullat kuin Porti-kirjoittimeen, ja kuittirullia voi tilata Tat:n toimistolta.
Pitääkö maksupäätteelle hankkia autoteline erikseen?
Ei tarvitse. Autoteline sisältyy mittaripakettiin jonka saa toimistolta.
Miten maksupäätteiden huolto ja käytäntö, jos menevät hajalle?
Maksupäätteen huolto järjestetään jälleenmyyjän taholta. Tampereen Aluetaksi tarjoaa jatkossakin varalaitteet mahdollisten maksupäätelaitteiden huoltojen ajaksi.
Netsin sopimukset
Netsin sopimukset ovat yrittäjän henkilökohtaisia, ja niiden purkaminen kuuluu yrittäjän omiin tehtäviin
Mittari
Tulevatko mittariraportit entisessä muodossa sähköpostiin?
Mittariraportit ja kuitit saa jatkossa nettipalvelun kautta. Ilmoitamme kun palvelu avautuu.
Onko Mitax400-mittarilla kk-maksu?
Ei erillistä. Mittarit kuuluvat edelleen TAT:n välitysmaksujen piiriin.
Uudet autot ja auton vaihdot
TAT:n tarjoama asennus on tarkoitettu ainoastaan laitteiden vaihtamiseen. Uusiin autoihin tulee tehdä laajempia töitä ja kalibrointeja, jolloin liikennöitsijä vastaa itse asennuksen hankkimisesta ja niistä aiheutuvista kuluista.
Kysy meiltä
Askarruttaako jokin asia järjestelmämuutoksessa? Lähetä kysymyksesi: