Skip to content

Tampereen Aluetaksi Oy:n tietosuojaseloste asiakkaille

Meille asiakkaiden luottamus on kunnia-asia ja kunnioitamme asiakkaiden yksityisyyttä hänen käyttäessään taksipalveluitamme. Olemme sitoutuneet suojaamaan asiakastietosi lakien ja asetusten edellyttämällä tavalla ja olemme varmentaneet jokaisessa vaiheessa tilausprosessiamme tietojen tallentamiseen ja käyttämiseen liittyvät tarpeet.

Tässä tietosuojaselosteessa esitellään henkilötietojen käsittelyyn liittyvät prosessit ja tarpeet, sekä tiedot, joita tallennamme järjestelmäämme asiakkaistamme.

1 Tausta

Tampereen Aluetaksi Oy, 0829622-1, toimii rekisterinpitäjänä käsitellessään sinua koskevia henkilötietoja Tampereen Aluetaksi Oy:n tarjoamissa taksivälityspalveluissa sekä asiakassovelluksen käytön yhteydessä. Tampereen Aluetaksi Oy tarjoaa palveluita sekä ”Taksi Tampere”, että ”Snäpi” -brändeillä.

Tässä tietosuojaselosteessa olemme kuvanneet, miten keräämme, käsittelemme ja jaamme henkilötietojasi. Henkilötiedoilla tarkoitetaan kaikki tietoja, joilla sinut voidaan tunnistaa.

Yrityksemme on sitoutunut noudattamaan kaikessa toiminnassaan korkeaa tietosuojan tasoa, ja yhtiön palveluksessa oleville henkilöille järjestetään säännöllisesti tietosuojakoulutusta. Tietosuojan toteutumisesta ja tietosuojan prosesseista yhtiössä vastaa erikseen nimetty tietosuojavastaava.

2 Henkilötietojen kerääminen

Keräämme asiakkaiden henkilötietoja seuraavilla tavoilla:

Asiakkaalta itseltään tilanteissa, joissa olet suorassa vuorovaikutuksessa Tampereen Aluetaksi Oy:n kanssa. Näitä ovat mm. tilauksen tekovaihe, käyttäjätilin luominen matkustajasovellukseen, asiakasarvion jättäminen matkustajasovelluksessa, asiakastyytyväisyyskyselyihin vastaaminen, asiakaspalautteen jättäminen tai kilpailuihin osallistuminen.

Automaattisesti silloin, kun teet tilauksen automaattisia tilauspalveluita hyödyntäen, taksijärjestelmän tallentaessa taksimatkan päätepisteen tilaustietoon, puhelinkeskustelujen tallentuessa kuljettajan tai keskuksen kanssa tilaustietoon tai kun sallit sijaintitietojesi käyttämisen käyttäessäsi matkustajasovellustamme.

Kolmansilta osapuolilta silloin, kun teet taksitilauksen palveluntarjoajalta, joka käyttää matkojen välittämiseen Tampereen Aluetaksia yhteistyökumppanina.

3 Miksi keräämme ja käsittelemme henkilötietoja

Tarvitsemme henkilötietojasi voidaksemme tarjota sinulle kuljetuspalveluitamme. Henkilötietosi ovat tärkeitä, jotta voimme välittää taksin juuri sinulle haluamaasi osoitteeseen, markkinointi- ja viestintätarkoituksissa sekä turvallisuuteen ja ajotapahtumien mahdolliseen jälkiselvittelyyn liittyvissä tilanteissa.

Olemme listanneet alla tarkemmin tarkoitukset, joita varten käsittelemme henkilötietojasi.

4 Taksin tilaamiseen liittyvä henkilötietojen käsittely

Taksin tilaaminen ja kyydin välittäminen taksille

Käsittelemme henkilötietojasi vastaanottaessamme taksitilauksesi sekä muutoin taksikyytisi toteuttamisen yhteydessä. Tällaiseen henkilötietojen käsittelyyn sisältyy tilauksen vastaanottaminen, tilauksesi jakaminen ajossa olevalle kuljettajalle, taksiauton sijaintitietojen yhdistäminen tilaukseesi sekä ajotapahtuman loppumiseen ja matkan hintaan liittyvän tiedon siirtyminen kuljettajalta.

Taksin tilaamisessa ja taksimatkalta keräämme asiakkaastamme ja taksimatkasta seuraavat tiedot:

  • Puhelinnumero
  • Nouto-osoite
  • Kohdeosoite
  • Nimi
  • Sähköposti
  • Ajoneuvon sijaintitiedot ajotarjouksesta matkan päättymiseen
  • Ajotilauksen puhelutiedot tilauspuhelusta asiakkaan ja kuljettajan väliseen viestintään
  • Yksilöllinen reittitunniste, jolla matka voidaan todentaa järjestelmästä jälkikäteen
  • Hätätilanteessa mahdolliset audiovisuaaliset tallenteet ajoneuvosta

Kerättävät tiedot mahdollistavat asiakkaalle paremman taksin saatavuuden, varmistavat kuljettajan ja taksinkuljettajan saattamisen yhteen sekä tilaustapahtuman varmentamisen ja turvallisuuden varmentamisen. Taksivälitysjärjestelmä muodostaa taksitilaukselle yksilöllisen tunnisteen, jonka perusteella ajotapahtuma on löydettävissä järjestelmästämme.

Kuljettajalle ilmoitettavassa tiedossa välitämme tilauksessa ilmoittamasi nouto- ja kohdeosoitteen sekä nimesi. Kuljettajalla on mahdollisuus soittaa sinulle välityslaitteensa kautta, mutta numerosi on anonymisoitu. Soitto tapahtuu välityskeskuksen puhelinjärjestelmän kautta, jolloin kuljettaja ja asiakas näkevät molemmat välityskeskuksen puhelinnumeron soittavana numerona.

Mikäli soitat välityskeskukseemme koskien kyytiä, joka on jo järjestelmässämme aktiivisena, palvelee automaattinen puhelinjärjestelmämme sinua, joka mahdollistaa sujuvamman kyydin perumisen tai auton saapumisen arvioajan. Mikäli haluat keskustella välityskeskuksen henkilökunnan kanssa, ohjautuu puhelu ensisijaisesti samalle henkilölle, jolta teit tilauksen.

Säilytämme asiakastietoja järjestelmässämme kahden vuoden ajan, jonka jälkeen poistamme ne välitysyhtiön omia sisäisiä prosesseja noudattaen. Kaikki puhelintallenteet poistuvat järjestelemästämme 12 kuukauden jälkeen automaattisesti.

Asiakastietojen käsitteleminen palautteissa

Käsittelemme henkilötietojasi, jos arvioit tai annat palautetta esimerkiksi tilaukseesi tai kuljettajan toimintaan liittyen Taksi Tampere -sovelluksessa, internet-sivujemme palautelomakkeella tai sähköpostitse tai muita sähköisiä palautekanavia hyödyntäen. Käsittelemme henkilötietojasi voidaksemme yhdistää palautteen tilaukseesi ja tarkastaa ajomatkan aikaisia tapahtumia. Tallennamme antamasi palautteesi tilaustiedon yhteyteen ja halutessasi otamme sinuun yhteyttä. Asiakaspalautteita käsittelevät Tampereen Aluetaksi Oy:n palveluksessa olevat Taksitarkastajat. Palautettasi tai henkilötietoja ei koskaan välitetä kuljettajalle. Mikäli kuljettajalta joudutaan pyytämään lisätietoja tai palautteesi johtaa jatkotoimiin kuten kuljettajan sanktiointiin, emme koskaan luovuta henkilötietojasi kuljettajalle.

5 Matkustajasovelluksen käyttäminen

Vaadimme matkustajasovelluksemme käyttämiseen asiakastilin perustamista. Tilin tietoihin tallennetaan puhelinnumerosi, ja sähköpostiosoitteesi sekä nimesi. Näillä varmistamme, että tilaaja on olemassa oleva henkilö, eikä sovellusta käytetä väärin tai tehdä ilkivaltaa tekemällä vääriä taksitilauksia. Halutessasi voi tallentaa sovellukseen omia suosikkiosoitteita, jotka ovat käytettävissä sovellusta käyttäessäsi. Voit antaa sovellukselle luvan paikantaa sinut, jolloin sovellukselle ei tarvitse kirjoittaa nouto-osoitetta. Vaihtoehtoisesti voit määrittää osoitetiedot manuaalisesti. Emme seuraa aktiivisesti sijaintitietoasi matkustajasovelluksessa, vaan tallennamme tiedon tilaushetkellä.

Käytämme syöttämiäsi tietoja mahdollistaaksemme kuljettajan yhdistämisen tilaukseesi ja saattaaksemme teidät yhteen. Kuljettaja näkee tilaustapahtumasta nouto-osoitteesi sekä nimesi ja valitsemasi maksutavan. Tilaustietoon tallennetaan myös puhelinnumerosi. Kuljettajalla on mahdollisuus soittaa sinulle, mutta soitto tapahtuu anonymisoidusti siten, että puhelu tapahtuu välitysyhtiön käyttämän puhelinjärjestelmän kautta. Tampereen Aluetaksin puhelinjärjestelmä soittaa puhelun ensin kuljettajalle, ja hänen vastattuaan yhdistää puhelun sinulle. Näin soittaja on aina meidän tuttu numeromme 0100 4131 kummallekin puheluosapuolelle. Soittaessasi kuljettajalle, puhelu yhdistyy puhelinjärjestelmämme kautta kuljettajalle, jolloin kuljettaja näkee ainoastaan puhelinkeskuksemme numeron. Emme luovuta puhelinnumeroasi koskaan ilman lupaa kuljettajallemme. Myös asiakkaan ja kuljettajan väliset puhelut tallennetaan 12 kuukauden ajan.

Sähköpostiosoitteeseesi lähetämme kuitin ajotapahtumasta. Kuitti ja matkahistoriasi on nähtävillä myös sovelluksen kautta.

Mikäli maksat taksimatkan sovelluksen kautta, tapahtuu varsinainen maksutapahtuma Stripe Inc:n käyttämä maksuliikenneportaalin kautta. Korttitietojasi ei koskaan tallenneta Tampereen Aluetaksin järjestelmiin, vaan tieto kulkee suojatun yhteyden kautta maksupalveluntarjoajalle, joka vastaa tietojen lain vaatimasta säilyttämisestä. Sovelluksessamme ovat käytössä myös Googlen ja Applen natiivit maksupalvelut, eli Google Pay ja Apple Pay.

Voit myös valita maksutavaksi maksu autoon, jolloin voit maksaa kyydin autossa käteisellä tai kortilla.

Google Pay

Google Pay maksutapa on käytettävissä, jos olet antanut Googlen käyttäjätilillesi maksukorttisi tiedot, tällöin maksutapahtuma tapahtuu Googlen käyttäjätilin kautta, josta korttinumero siirtyy suojatusti maksupalveluvälittäjälle ilman, että sinun täytyy syöttää sovellukseen korttinumeroasi.

Apple Pay

Apple Pay maksutapa on käytettävissä, jos olet ottanut iCloud tililläsi Apple Pay maksutavan käyttöön. Tällöin korttinumerosi siirtyy suojatusti Applen käyttäjätililtäsi maksupalveluvälittäjälle ilman, että sinun täytyy syöttää sovellukseen korttinumeroasi.

Katevaraus

Sinulta pidätetään tilausta tehtäessä katevaraus, joka palautetaan kyydin päätteeksi. Katevarauksen suuruus riippuu tehtävän taksimatkan pituudesta ja hinnasta.

Kiinteä hinta

Sovelluksessa nouto- ja määränpääosoitteiden syöttäminen on pakollista. Osoitteiden syötön jälkeen järjestelmä laskee matkalle kiinteän hinnan. Kiinteä hinta sisältää matkan lähtö ja kohdepisteen välillä eikä sisällä poikkeamisia reitiltä. Muutaman minuutin odotusaika nouto-osoitteessa on laskettu mukaan hintaan. Muutokset reittiin tulee sopia kuljettajan kanssa. Mikäli haluat tilata mittarilla ajettavan matkan, voit pyytää kuljettajaa käyttämään mittaria tai tilata matkan puhelimitse.

Tarkemmat sovelluksen käyttöehdot ovat saatavilla ”Taksi Tampere” -sovelluksen kautta ja taksiyhtiön internet-sivuilta.

6 Automaattinen tilauspuhelu ja asiakaspalvelun puhelut

Mahdollistaaksemme sujuvamman tilaustapahtuman tarjoamme asiakkaillemme tilauslinjassamme 0100 4131 automaattisen tilauspuhelun, jossa puhelurobotti ottaa tilaustiedot ylös. Tilauspuhelussa järjestelmä tunnistaa aiemmat taksimatkasi, ja ehdottaa tilauksen nopeuttamiseksi sinulle yleisimmin käytettyjä nouto-osoitteita. Lisäksi tilauspalvelulle voit myös kertoa nouto-osoitteesi. Järjestelmä tunnistaa sanomasi osoitteen ja etsii Googlen karttatietokannasta vastaavaa osoitetta. Mikäli osoitteen tunnistaminen ei onnistu, ohjataan puhelusi tilausvälityskeskukseen asiakaspalvelijalle. Voit aina siirtyä keskustelemaan keskushenkilön kanssa painamalla puhelun aikana puhelimestasi näppäintä 0.

Mikäli et halua, että tarjoamme sinulle automaattista tilauspuhelua, voit ilmoittaa asiasta tilauspuhelun yhteydessä, kun puhelu on yhdistynyt asiakaspalvelijalle, tai sähköpostilla lähettämällä pyynnön palvelun poistamisesta puhelinnumeroltasi osoitteessa tekniikka@taksitampere.fi.

Myös automaattisen tilausjärjestelmän kautta soitetut puhelut tallennetaan ja litteroidaan automaattisesti raportille. Käytämme tietoja laadunvalvonnassamme ja mahdollisiin reklamaatioihin vastattaessa. Litteroidun tiedon perusteella voimme varmentaa ja kehittää tilauspuhelujärjestelmän toimintaa.

Aktiivisen taksitilauksen tunnistaminen järjestelmästä ja asiakastuen tarjoaminen

Puhelinjärjestelmämme on integroitu taksinvälitysjärjestelmäämme, joka mahdollistaa aktiivisen tilauksen tunnistamisen soittaessasi taksin tilauslinjaan. Mikäli järjestelmässä on aktiivinen tilaus, johon puhelinnumerosi on yhdistetty, kertoo automaattinen puhelinvastaaja sinulle tilauksen tilan. Mikäli kysymyksessä on ennakkoon tehty tilaus, tarjotaan sinulle mahdollisuutta peruuttaa tilaus tai yhdistää asiakaspalvelijalle muutosten tekemiseksi tilaukseen. Puhelu ohjataan mahdollisuuksien mukaan tällöin samalle asiakaspalvelijalle, jonka kanssa olet tehnyt tilauksen. Mikäli kysymyksessä on ns. hetitilaus, kertoo automaatti sinulle arvioidun taksin saapumisajan tai voit halutessasi keskustella asiakaspalvelijamme kanssa.

Puhelut Tampereen Aluetaksi Oy:n vaihteeseen

Tallennamme myös taksiyhtiön vaihteeseen soitetut puhelut 12 kuukauden ajan mahdollisia reklamaatiotapauksia sekä yhtiömme asiakaspalvelun kehittämistä varten.

7 Myynti ja markkinointi

Mikäli osallistut arvontoihin virallisissa Taksi Tampereen sosiaalisen median kanavissamme tai verkkosivuillamme, voimme käyttää yhteystietojasi markkinointiviestinnän tekemiseen. Lisäksi yhteystietoja käytetään yhteydenottoon mahdollisessa arvonnan voittotilanteessa. Voittajien nimet voidaan ilmoittaa kanavissamme.

Taksi Tampere -matkustajasovelluksessa ilmoittamiasi tietoja ei luovuteta myyntitarkoituksissa kolmansille osapuolille, eikä ilmoittamiasi tietoja käytetä markkinointiviestintään.

8 Turvallisuus

Jotta voimme taata niin sinulle kuin kuljettajillemme turvallisen taksimatkan, olemme varustaneet taksimme ääntä ja kuvaa tallentavilla laitteilla. Kuljettajalla on mahdollisuus aktivoida ajoneuvossa hätätila, jolloin taksikeskuksella on mahdollisuus seurata aktiivisesti ajoneuvon tapahtumia sekä kuunnella auton tapahtumia. Kuunteluyhteys autoon aktivoituu vain ja ainoastaan hätätilan yhteydessä, muulloin kuuntelumahdollisuutta ei ole, eikä taksimatkan aikaisia keskusteluja tallenneta minnekään. Hätätilanteen aikaiset nauhoitteet säilytetään 12 kuukauden ajan. Nauhoitteet luovutetaan ainoastaan poliisille rikosilmoitusnumeroa tai muuta virallista tietojenluovutuspyyntöä vastaan.

Hätätilanteessa taksikeskuksen tilannearvion perusteella paikalle voidaan hälyttää poliisin partio kiireelliselle tehtävälle. Myös lähettyvillä olevia muita taksiautoja voidaan kutsua paikalle tarkistamaan tilannetta.

Ajoneuvoissa voi olla myös videota tallentava laite, joka ottaa satunnaisesti ajotapahtumista kuvia sekä jatkuvasti hätätilanteissa. Kuvatiedostot luovutetaan ainoastaan poliisille rikosilmoitusnumeroa tai muuta virallista tietojenluovutuspyyntöä vastaan. Kuvat säilyvät 30 vuorokautta, jonka jälkeen ne pyyhkiytyvät järjestelmän muistista automaattisesti.

Liikenteenharjoittajalla on lain mukaan mahdollisuus pitää autossa myös omia kuvaa ja ääntä tallentavia laitteita. Näiden laitteiden osalta henkilötietojen rekisterinpitäjä on liikenteenharjoittaja itse, ja hän sitoutuu itse käsittelemään tietoja lain vaatimalla tavalla. Poliisille toimitetaan pyydettäessä myös ajomatkan tilaustiedot sekä tarvittaessa myös puhelutallenteet sekä muu järjestelmästä saatavissa oleva tieto. Poliisin tutkiessa mahdollista maksuliikennepetosta, välitysyhtiö voi pyytää maksuvälityspalveluntarjoajia etsimään järjestelmistään esimerkiksi korttinumeroon linkittyviä taksimatkoja sekä välittää näihin liittyvät tiedot poliisin käyttöön.

Voimme käsitellä henkilötietojasi myös silloin, jos se on tarpeellista puolustautuaksemme oikeusvaateilta, esimerkiksi oikeudenkäyntien yhteydessä. Käsittelemämme henkilötiedot tässä yhteydessä muodostuvat tässä tietosuojaselosteessa yksilöidyistä henkilötietoryhmistä tai oikeusvaateen yhteydessä saamistamme lisätiedoista.

9 Automaattinen päätöksenteko

Käytämme henkilötietojasi automaattisen päätösten tekemiseksi välityspalvelussamme.
Automaattinen päätöksen teko voi koskea:

  • Lähimmän ja sopivimman vapaana olevan tai vapautuvan taksin yhdistämistä toisiinsa.
  • Asiakastasosi tilatessasi taksia, mahdollisissa VIP-ohjelmissa tai muuten soittaessasi priorisoidusta linjasta (viranomaiset, hoitolaitokset, kumppaniasiakkaat yms).

Kumppanimme voivat tehdä mittauksia ja analysoida automaattisen päätöksenteon toimivuutta ja raportoida näistä meille. Kumppanit voivat hyödyntää tällöin automaattista päätöksentekoa.

Automaattisella päätöksenteolla, profilointi mukaan lukien, ei ole tietosuojalainsäädännössä tarkoitettuja oikeusvaikutuksia eikä muutenkaan merkittäviä vaikutuksia kokemaasi taksin tilauspalveluun.

10 Henkilötietojen jakaminen

Tarvittaessa jaamme henkilötietojasi myös kolmansiin osapuolille. Jaamme kolmannet osapuolet palveluntarjoajiin ja ulkoisiin osapuoliin. Palveluntarjoajat ovat henkilötietojen käsittelijöitä, jotka käsittelevät Tampereen Aluetaksin henkilötietorekistereitä. Ulkoiset osapuolet ovat rekisterinpitäjiä itse ja käsittelevät henkilötietojasi omiin tarkoituksiinsa.

Palveluntarjoajat

Käytämme erilaisia palveluntarjoajia mahdollistaaksemme toimintamme ja voidaksemme toteuttaa tässä tietosuojaselosteessa määritetyt käsittelyn tarkoitukset. Palveluntarjoajat käsittelevät henkilötietojasi puolessamme ja vastaamme palveluntarjoajien toiminnasta henkilötietoja käsiteltäessä. Palveluntarjoajiamme ovat taksivälitysjärjestelmien toimittajat, maksupalveluntarjoajat, käyttämämme IT-ohjelmistotalot, asiakaspalautejärjestelmän toimittaja, puhelinjärjestelmätoimittaja, sosiaalisen median julkaisuista vastaava kumppani, taloushallintojärjestelmän toimittaja ja kirjanpitotoimisto.

Tampereen Aluetaksi Oy on näissä tilanteissa rekisterin pitäjä ja palveluntarjoajat rekisterin käyttäjiä.

Ulkoiset osapuolet

Liikenteenharjoittajat
Jaamme liikenteenharjoittajalle ja hänen kuljettajalleen henkilötietojasi taksipalvelun suorittamisen mahdollistamiseksi. Ilmoittamasi nimesi ja osoitteesi näkyvät aina tilauksen yhteydessä kuljettajalle. Maksuliikenteeseen liittyvissä asioissa voimme luovuttaa puhelinnumerosi liikennöitsijälle.

Google Maps
Mikäli sallit Taksi Tampere -sovelluksen käyttää sijaintiasi, jaamme sijaintitietosi Googlelle paikannustiedon saamiseksi. Henkilötiedon käsittelyn tarkoituksena on sovelluksen palveluominaisuuksien parantaminen pyynnöstäsi.

Sosiaalisen median alustat
Voimme jakaa henkilötietojasi sosiaalisen median alustatarjoajien kanssa, mikäli seuraat Tampereen Aluetaksia sosiaalisessa mediassa. Lisäksi voimme mahdollistaa henkilötietojesi käsittelyn sosiaalisen median palveluntarjoajien toimesta tehdessämme kohderyhmämainontaa näissä kanavissa.

Konsultit ja lakineuvonta ja muut asiantuntijat
Voimme tarvittaessa jakaa tietoja myös asiantuntijoille kuten tilintarkastajille tai asianajotoimistoille, mikäli laki velvoittaa meitä siihen, tai jos joudumme varautumaan ja puolustautumaan meitä vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin.

Tuomioistuimet, vastapuolet yms.
Voimme jakaa henkilötietojasi tuomioistuimille, vastapuolille yms., jos se on tarpeellista puolustautuessamme meitä vastaan mahdollisesti esitettäviin oikeusvaateisiin.

Lakia valvovat viranomaiset
Tarvittaessa virallista tietopyyntöä tai rikosilmoitusnumeroa vastaan jaamme henkilötietojasi lakia valvoville viranomaisille, kuten Poliisi tai Tulli. Tämä on lakisääteinen velvollisuus.

11 Missä käsittelemme henkilötietojasi

Säilytämme ja käsittelemme henkilötietojasi aina Euroopan Unionissa / Euroopan talousalueella.

12 Sinun oikeutesi

Tietosuojalainsäädännön nojalla sinulla on oikeuksia henkilötietojesi käsittelyyn liittyen. Jos teet oikeuksiasi koskevan pyynnön, käsittelemme henkilötietojasi siinä laajuudessa kuin sen on tarpeellista oikeuksiesi täyttämiseksi. Tee pyyntö oikeuksiesi käyttämiseksi sähköpostitse osoitteen tietosuoja@taksitampere.fi kautta. Pidätämme oikeuden varata pyyntösi käsittelyyn 30 vuorokautta pyynnön vastaanottamisesta. Vastaanottaminen kuitataan sinulle aina lähettämällä vastaus pyyntösi vastaanottamisesta sähköpostiosoitteeseesi.

Sinulla on oikeus:

Saada pääsy henkilötietoihisi
Sinulla on oikeus saada pääsy sinua koskeviin henkilötietoihin, joita käsittelemme. Jaamme sinulle nämä tiedot, ellei siihen ole lainmukaista estettä tai jos tietojen jakaminen vaikuttaisi haitallisesti kolmansien osapuolten oikeuksiin ja vapauksiin.

Päivittää henkilötietojasi
Voit pyytää virheellisten tai puutteellisten henkilötietojen korjaamista tai täydentämistä.

Peruuttaa suostumuksesi
Mikäli käsittelemme henkilötietojasi suostumukseesi perusten, sinulla on oikeus milloin tahansa peruuttaa suostumus.

Vastustaa henkilötietojen käsittelyä
Sinulla on oikeus vastustaa oikeutettuun etuun perustuen käsiteltävien henkilötietojesi käsittelyä henkilökohtaiseen erityiseen tilanteeseesi liittyvällä perusteella. Tällöin lopetamme henkilötietojesi käyttämisen, kun käsittely perustuu oikeutettuun etuumme, ellemme kykene osoittamaan, että oikeutettu etumme syrjäyttää tietosuojaan liittyvät etusi, oikeutesi ja vapautesi tai mikäli henkilötietojesi käyttäminen on välttämätöntä oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

Poistaa henkilötietosi
Sinulla on oikeus pyytää henkilötietojesi poistamista. Huomioithan, että emme voi poistaa henkilötietojasi, jos esimerkiksi laki velvoittaa meitä säilyttämään tietojasi tai jos tarvitsemme tietojasi oikeudellisen vaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi.

Rajoittaa henkilötietojesi käsittelyä
Sinulla on tietyissä tilanteissa oikeus pyytää, että henkilötietojesi käsittelyä rajoitetaan. Henkilötietojesi käytön ollessa rajoitettua, voimme henkilötietojen säilyttämisen lisäksi käsitellä niitä ainoastaan suostumuksesi perusteella, oikeusvaateen laatimiseksi, esittämiseksi tai puolustamiseksi tai kolmannen osapuolen oikeuksien suojaamiseksi.

13 Tietosuojaselosteen voimassaolo ja päivittäminen

Voimme päivittää tätä tietosuojaselostetta aina kun tietojen käsittelemisessä tapahtuu muutoksia tai joudumme käsittelemään henkilötietojasi uusia tarkoituksia varten.

Käytössä oleva tietosuojaseloste on aina nähtävillä Tampereen Aluetaksi Oy:n internetsivustolla.

Tämä tietosuojaseloste on astunut voimaan 26.01.2023.

14 Yhteydenotto

Jos sinulla on kysyttävää henkilötietojesi käsittelystä, niin otathan meihin yhteyttä. Yhteystietomme löytyvät alta. Jos et ole tyytyväinen saamaasi vastaukseen, voit tehdä
valituksen toimivaltaiselle valvontaviranomaiselle Suomessa, jonka yhteystiedot löydät osoitteesta https://tietosuoja.fi/etusivu.

Rekisterinpitäjän yhteystiedot

Tampereen Aluetaksi Oy
Sammon Valtatie 7, 33530 Tampere
y-tunnus: 0829622-1

Tietosuojavastaavan yhteystiedot

Tietosuojavastaava, tietosuoja@taksitampere.fi