Skip to content

14.04.2021

Palvelumme on ruuhkautunut

Hyvä asiakkaamme,

Olemmekin jo aiemmin tiedottaneet järjestelmäuudistuksestamme. Tällä hetkellä valitettavasti tilanne on se, että järjestelmämuutoksen vuoksi olemme ruuhkautuneet. Teemme täällä Taksi Tampereella kaikkemme normalisoidaksemme tilanteen. Toivomme ymmärrystä asiaan.


14.04.2021

Taksi Tampereen sovellus uudistui

Taksi Tampereen sovellus on nyt uudistunut ja julkaisimme sovelluksesta täysin uudistetun version. Päivitä uusin versio puhelimesi sovelluskaupassa.


12.04.2021

Taksi Tampere järjestelmäuudistus

Hyvä asiakkaamme,

Taksi Tampere siirtyy uuteen aikakauteen ja uudistaa järjestelmänsä. Muutos uuteen järjestelmään tapahtuu 13.4. Me Taksi Tampereella teemme kaikkemme, jotta sinulle hyvä asiakkaamme kaikki sujuu hyvin ja mutkattomasti järjestelmäuudistuksesta huolimatta. Toivomme kutenkin ymmärrystä ja kärsivällisyyttä, mikäli kaikki ei sujukaan aivan mallikkaasti. Uuden järjestelmän myötä pystymme tarjoamaan sinulle jatkossa entistäkin kokonaisvaltaisempaa palvelua.

Tervetuloa matkaamme!


14.03.2021

Hoitolaitoksien ja kuljettajien nettitilauksissa ongelmia / Päivitys: Ongelmat korjaantuneet ma 15.3.2021

Hoitolaitoksien ja kuljettajien nettitilauksisssa (Kela- ja sote-matkat) on havaittu ongelmatilanne sunnuntaina 14.3.2021 noin kello 14.30. Selvittelemme asiaa ja pyrimme korjaamaan asian mahdollisimman pian! 

Emme pysty vastaanottamaan tai luomaan uusia hoitolaitoksien ja kuljettajien tilaamia kuljetuksia, jotka on tilattu Extranetin kautta. Pyydämme soittamaan kaikki tilaukset vikatilanteen aikana tilausnumeroihimme.

Pahoittelemme ongelmasta aiheutuvaa harmia!

PÄIVITYS MA 15.3. KELLO 10.51: Nettitilaukset toimivat taas normaalisti! Vika on nyt korjattu.


09.02.2021

Taksi Tampereen tilauspuheluissa vikatilanne /Päivitys: Tilanne on korjaantunut 9.2.2021 klo 14 jälkeen


Päivitys klo 14:32: Puhelut ohjautuvat jälleen normaalisti puhelinjärjestelmäämme. Vikatilanne kesti noin 30 minuuttia.

Alkuperäinen vikatiedote:

Puhelinliikenteessämme on vikatilanne. Puhelinjärjestelmäoperaattorimme selvittää asiaa. 
Pystymme vastaanottamaan puheluita varajärjestelmän kautta, mutta puhelut ovat ruuhkautuneet vikatilanteen vuoksi. Toivomme, että häiriö saadaan pikaisesti korjattua.

Tavallisen taksitilauksen voi tilata Taksi Tampere -sovelluksella vikatilanteen aikana.

Pahoittelemme vian aiheuttamaa harmia asiakkaille ja kuljettajille!


04.01.2021

Tampereen Aluetaksi Oy toi markkinoille uuden Snäpi-palvelun

Ratkaisuna kasvavaan kysyntään Tampereen Aluetaksi toi markkinoille uuden Snäpi-palvelun. Olemme kuljettaneet jo vuosikymmeniä asiakkaitamme paikasta toiseen. Nyt tuomme siihen rinnalle myös pakettien kuljettamisen. Kuljetamme kailenlaiset paketit paikasta toiseen, juuri silloin kuin haluat. Ei turhia odotteluja, kun saat tarkat aika-arviot paketin saapumisesta minuuttien tarkkuudella.

Snäpin älykkäät reittisuunnittelut yhdistelevät kuljetuksia ja laskevat aina parhaimman tavan ja reitin tuoda kaipaamasi paketti perille, juuri silloin kun sinä haluat. Palvelulupauksena teemme nopean kuljetuksen tilauksen mahdollisimman helpoksi loppuasiakkaalle. Lue lisää

snapi.fi

18.12.2020

Taksi Tampere palvelee sinua myös joulun jokaisena päivänä

Otamme Jouluaatolle ja joulupäivälle (24.12. - 25.12.2020) ennakkotilauksia vastaan ensisijaisesti vain töihin meneviltä/töistä palaavilta. Pyydämme varaamaan ennakkotilauksiin hyvin pelivaraa varmuuden vuoksi. Muita tilauksia otamme vastaan normaalisti. Tilaa Taksi Tampere soittamalla p. 0100 4131 tai Taksi Tampere sovelluksella. Tervetuloa matkaamme!


11.12.2020

Kanta-Hämeen Kela-taksimatkojen palveluntuottaja vaihtuu 15.12.2020

Tampereen Aluetaksi Oy on toiminut 1.7.2018 alkaen Kanta-Hämeen maakunnan alueen Kelan korvaamien taksimatkojen palveluntuottajana. Kanta-Hämeen alueen Kela-taksimatkojen palveluntuottaja vaihtuu palvelun uudelleenkilpailutuksen myötä tiistaina 15.12.2020 klo 00:00 alkaen. Uusi palveluntuottaja on Taksi Helsinki.
Asiakkaiden ja hoitolaitosten tilauspuhelinnumerot pysyvät muutoksen jälkeen samana kuin tällä hetkellä. Numerot siirtyvät uudelle palveluntuottajalle maanantain ja tiistain välisenä yönä (14.12. - 15.12.) vuorokauden vaihtuessa, ja tästä aiheutuu puhelinpalveluun lyhyt, muutaman minuutin katkos.

Taksiyrittäjien kannattaa seurata uuden palveluntuottajan verkkosivuilta ajankohtaista tietoa autoilijoiden puhelinnumeroista ja yhteydenottokanavista.

Tampereen Aluetaksi kiittää lämpimästi Kanta-Hämeen Kela-taksiasiakkaita ja hoitolaitoksia sekä Kela-taksiyrittäjiä yli kahden vuoden yhteistyöstä!

Päivitys tiedotteeseen 15.12.2020:

15.12.2020 alkaen löydät tarkempaa tietoa Kela-kuljetusten tilaamisesta uuden palveluntuottajan sivulta:
https://www.taksihelsinki.fi/tilaa-taksi/kela-taksi/

Asiakkaiden nettitilausmahdollisuus 15.12.2020 alkaen:
https://www.taksihelsinki.fi/tilaa-taksi/kela-taksi/internet-tilauslomake/

Palautetta voit antaa 15.12.2020 alkaen olevista Kanta-Hämeen Kela-taksitilauksista täällä:
https://www.taksihelsinki.fi/kelapalaute/


26.11.2020

Uusi ratkaisu tunnin pikakuljetuksiin

eSend Finland Oy yhdessä Tampereen Aluetaksi Oy:n ja erityisesti pääkaupunkiseudulla toimivan Lähitaksi Oy:n kanssa ratkaisevat yhdessä vähittäis- ja tukkukaupan alueelliset pikakuljetu songelmat. Tekoälyä hyödyntävä toiminnanohjausjärjestelmä ja laaja jakeluverkosto mahdollistavat jopa tunnin pikakuljetukset lähettäjältä vastaanottajalle.

eSend Finland Oy:n toimitusjohtaja Tero J. Majuri ja Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi haastavat hitaat ja joustamattomat kuljetuspalvelut B2B- ja B2C-markkinoilla. Yhteistyön tavoitteena on luoda kuljetusverkosto, joka vastaa kasvavaan pikakuljetustarpeeseen. "eSendExpress® on lisäarvopalvelu, jossa kaikki osapuolet voittavat. Asiakkailla on oikeasti mahdollisuus saada tilaus kotiin jopa tunnissa", Majuri toteaa. "Kuluttajille on saatavilla täysin uusi kuljetusvaihtoehto, joka voidaan takseja hyödyntäen toteuttaa kaikkina vuorokauden aikoina. Samalla voimme huomattavasti parantaa taksien käyttöastetta", Hirvikorpi jatkaa.

eSendExpress® on helppokäyttöinen tilausjärjestelmä kaikkiin kuljetustarpeisiin. Järjestelmään tehty kuljetustilaus ohjautuu optimaalisimmalle kuljettajalle. "Järjestelmä hyödyntää jo ajossa olevien autojen sijaintia ja vapaata kuljetuskapasiteettia. Tilaus ohjautuu kuljettajalle, joka voi hoitaa kuljetuksen mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.", eSendin teknologiajohtaja Koskela selvittää. Jos TV tai pesukone hajoaa, kuluttaja voi tilata verkko- tai kivijalkakaupasta uuden kotiinkuljetettuna jopa alle tunnissa.

Tavoitteena on toimia Suomen jokaisessa kaupungissa ja verkkokaupassa.

Yhteistyön ensimmäinen vaihe alkaa Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla. Kuljetusverkoston laajentuessa toiminta tulee ulottumaan Suomen jokaiseen kaupunkiin. "Tämä tuo perinteisen henkilökuljetuksen rinnalle uuden kasvumahdollisuuden liiketoiminnalle. Pääkaupunkiseudulla pikakuljetuksien tarpeen odotetaan olevan suurin", kertoo liiketoimintajohtaja Caj Rautelin Lähitaksista.

Tilaussovellus on heti käytettävissä verkkoselaimella. Rajapintojen rakentaminen suurempien ketjujen järjestelmiin on kuitenkin jo aloitettu. Tavoitteena on olla kuljetusvaihtoehto aina, kun tarvitaan kuljetusta. Loppuasiakas on palvelun keskiössä. Jakeluverkostossa kuitenkin voittavat kaikki. Kuljetuskaluston täysimääräinen hyödyntäminen tehostaa kuljetusyrityksien toimintaa. Kun erillisten kuljetuksien tarve vähenee ja kapasiteetti hyödynnetään fiksusti, myös kuljetuksista aiheutuva ympäristörasite pienenee.

Lisätiedot: eSend Finland Oy, Tero Majuri puh. 0400 406 007 & Tampereen Aluetaksi Oy, Arttu Hirvikorpi puh. 050 4718 075.


04.11.2020

Taksi Tampereen ja Valopilkun yhteistyö päättyi

Taksi Helsinki on irtisanonut Taksi Tampereen Valopilkku-sopimuksen. Valopilkku-sovellus on lopettanut Taksi Tampereen kyytien välittämisen 29.10.2020. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että Valopilkun tarjonnasta on poistunut Pirkanmaan alueella noin 500 autoa, ja jäljellä on muutama kymmenen autoa. Taksi Tampereen oman sovelluksen kautta sinulla on käytössäsi Tampereen seudun suurin taksivalikoima sekä ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat sinua palvelemassa. Taksi Tampere -sovelluksen takana on tuttu ja turvallinen paikallinen taksiyhtiö Tampereen Aluetaksi Oy. Tervetuloa matkaamme mukaan! Lue lisää ja lataa sovellus:

Tästä

12.03.2019

Lyhyt päivityskatko tilausvälitysjärjestelmässämme ti 12.3. klo 21 alkaen

Tiistaina 12.3.2019 kello 21 alkaen päivitämme tilausvälitysjärjestelmäämme. Päivityksen arvioitu kesto on noin 10-15 minuuttia, ja tuona aikana taksitilauksien välittäminen autoille on normaalia hitaampaa. Päivitys koskee kaikkia välittämiämme taksitilauksia, eli Taksi Tampereen kokonaisvälitysalueen taksitilauksia, Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksitilauksia, sekä Lempäälän ja Kanta-Hämeen sote-taksitilauksia. Puhelinpalvelumme toimii päivityksen aikana normaalisti, mutta puheluiden hetkelliseen ruuhkautumiseen kannattaa varautua.

Pahoittelemme asiakkaillemme päivityksestä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä taksin tulemisessa!


31.12.2018

Hyvää uutta vuotta 2019! Vinkkejä onnistuneeseen taksitilaukseen

Uusi vuosi, uudet kujeet! Vuoden vaihtuessa juhlakansan on syytä varautua taksien ja tilauslinjojen voimakkaaseen ruuhkautumiseen, joten otathan juhlamielen lisäksi mukaasi roppakaupalla kärsivällisyyttä.


Taksin voi tilata tuttuun tapaan puhelimitse numerosta 0100 4131 (1,84 €/puh + pvm/mpm) sekä Taksi Tampereen omalla applikaatiolla. Tilauksen onnistumiseksi tarvitaan mahdollisimman tarkka osoite, jotta kohtaatte tilaamasi taksin kanssa helposti.

Taksi Tampere kiittää nykyisiä ja tulevia asiakkaitaan kuluneesta vuodesta, nähdään ensi vuonna monta, monta kertaa!


17.11.2018

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään la 17.11. kello 22 alkaen - mahdollista viivettä puheluiden vastaanottamisessa

Taksikeskuksemme ottaa tilauspuheluita vastaan varajärjestelmän kautta lauantaina 17.11.2018 noin kello 22 alkaen puhelinoperaattorimme huoltotyöstä johtuen. Varajärjestelmää käytetään arviolta vähintään kaksi tuntia.

Kaikki hoitamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään (esim. Taksi Tampereen tavallinen taksi ja invataksi, Kanta-Hämeen ja Lempäälän sote-taksi sekä Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksi). Puheluiden vastaanottaminen on hieman normaalia hitaampaa ja puheluiden jonotustoiminto ei huoltotyön aikana toimi, mutta normaalit tilausnumeromme ovat kuitenkin toiminnassa.

Jos taksikeskukseen on hankala päästä soittamalla läpi, kannattaa soittaa hetken päästä uudelleen. Tavallisen taksin tilaus kannattaa tehdä Taksi Tampereen mobiiliapplikaation kautta. Pahoittelemme huoltotyöstä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä tilauspuheluissa ja toivomme, että pääsisimme mahdollisimman nopeasti yön aikana käyttämään normaalia puhelinjärjestelmäämme!