17.06.2019

Taksi Tampere ottaa käyttöön 1.7.2019 sesonkiajan

Taksi Tampere ottaa käyttöön 1.7.2019 alkaen sesonkiajan. Taksi Tampere sesonkiaika on käytössä perjantaisin ja lauantaisin klo 24-06, juhlapäivien aattoina sekä juhlapyhinä klo 24-06. Sesonkiaika voidaan ottaa käyttöön myös muina aikoina suurien massatapahtumien yhteydessä, jolloin autojen kysyntä on suuri. Sesonkiajan ollessa käytössä, on käytössä myös sesonkiajan taksa.


19.05.2019

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään huoltotyön vuoksi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 18.5. - 19.5.2019

Puhelinoperaattorimme kiireellisen huoltotyön vuoksi kaikki vastaanottamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 18.5. - 19.5.2019.

Puheluiden käsittely on hieman normaalia hitaampaa, ja jonotustoiminto ei ole käytössä - jos puhelusi ei yhdisty ensimmäisellä soitolla, yritäthän hetken päästä uudelleen. Huoltotyön pitäisi olla ohi sunnuntaiaamuna.

Taksi Tampereen mobiilisovellus toimii normaalisti, ja suosittelemme tavallisen taksin tilaamista sovelluksen kautta huoltotyön aikana. 

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa viivettä puhelinpalvelussamme! 

 

 


15.05.2019

Taksin tilausnumeromme p. 0100 4131 toimii jälleen

Taksitilausnumeromme tekninen häiriö on ohi. Tilausnumeromme p. 0100 4131 toimii jälleen.


15.05.2019

Häiriö taksin tilausnumerossa

Taksi Tampereen taksin tilausnumerossa p. 0100 4131 on tekninen häiriö. Pahoittelemme tilannetta! Pyydämme soittamaan väliaikaisesti invataksi numeroomme p. 0100 4531. Ilmoitamme, kun tilausnumeromme jälleen toimii. Voit tilata taksin myös Taksi Tampereen sovelluksella.


13.05.2019

Taksin tilaamisen hinta puhelimella muuttuu 15.5.2019 alkaen

15.5. 2019 alkaen taksin tilaaminen puhelimitse Taksi Tampereen välityskeskuksen kautta numerosta p. 0100 4131 tai invataksi numerosta p. 0100 4531 maksaa 2,84 €/puh + pvm/mpm. Taksi Tampereen sovelluksella taksin tilaaminen on täysin maksutonta. Sovelluksen voit ladata App storesta tai Google Play-palvelusta.

 


09.05.2019

TAKSI TAMPEREELLA KÄYTÖSSÄ ENIMMÄISHINNOITTELU KAIKISSA KYYDEISSÄ

Kaikissa Taksi Tampere -brändin alla ajavissa takseissa on käytössä enimmäishinnoittelu. Kaikissa ajetuissa matkoissa noudatetaan enimmäishinnoittelua riippumatta siitä, onko taksi otettu tolpalta, pysäytetty kadulta tai tilattu Taksi Tampereen välityskeskuksen tai mobiiliaplikaation kautta. Taksi Tampereen enimmäishinnat löytyvät: https://www.taksitampere.fi/hinnat/


06.05.2019

Suomalaiset tyytyväisiä takseilla ja raitiovaunulla matkustamiseen

 

TIEDOTE 06.05.2019

Suomalaiset tyytyväisiä takseilla ja raitiovaunulla matkustamiseen

EPSI Rating teki henkilöliikenteen toimialamittauksen nyt ensimmäistä kertaa Pohjoismaisesti sekä Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, että Norjassa. Ruotsissa tutkimusta on tehty jo vuodesta 2004 alkaen. Suomessa tutkimus julkaistiin viimeksi vuonna 2014.

 

Raitiovaunulla ja takseilla matkustaminen henkilöliikenteen alan huippua

Raitiovaunu sekä taksit ovat tutkimuksen asiakastyytyväisyyden kärjessä. Asiakkaat suosittelisivat raitiovaunua kaikkein todennäköisimmin, ja myös kokevat sen olevan lähimpänä täydellistä liikenneyhtiötä. Takseilla asiakastyytyväisyys taas nousee kärkeen matkustusmukavuudessa, sekä matkustamisen helppoudessa (esim. jatkoyhteydet, matkan alkupisteen saavutettavuus, sopivat vuorot/lähdöt). Varsinkin matkustusmukavuus koetaan selvästi muita liikennevälineitä paremmaksi, jopa 9 indeksipistettä korkeammaksi kuin seuraavaksi mukavimmaksi koetun VR:n. 

Työntekijöiden palvelualttius koetaan olevan alan huipputasoa taksi- ja lentoyhtiöillä. Erot suurimpien taksiyhtiöiden osalta ovat suhteellisen pieniä, ja isoimmista esimerkiksi Tampereen aluetaksi saa asiakkaiden mukaan kiitosta eritoten aikataulujen osalta.

"Merkittävimmät syyt taksin valintaan ovat suomalaisten mielestä taksin luotettavuus, sekä tilaamisen nopeus", sanoo Heidi Laitinen, maajohtaja, EPSI Rating Finland.

 

Suuria eroja asiakkaiden mielipiteissä eri liikennemuotojen kestävässä kehityksessä

Kestävän kehityksen osalta taksit taas jäävät aivan toimialavertailun alimmalle tasolle ja vastaavasti raitiovaunu on kaikkein korkeimmilla indeksipisteillä kestävää kehitystä ajatellen. Erotus kestävän kehityksen osalta raitiovaunun ja taksien osalta on jopa 21 indeksipistettä. Kestävä kehitys ei nouse keskimäärin alalla korkealle tasolle, vaan jää keskiarvollisesti vain 67,1 indeksipisteeseen. Raitiovaunu, metro sekä VR koetaan toimivan eniten kestävän kehityksen eteen ja erottuvat selvästi muista liikennevälineistä. 

Pohjoismaisella tasolla on nähtävissä, että vaikka kestävä kehitys koetaan tärkeäksi, niin asiakkaat valitsevat yritykset muista syistä. Yleisimpiä syitä yritysten valinnassa ovat maantieteellinen sijainti (läheisyys sekä lähtö- että määräpaikkaan) ja hinta. "Esimerkiksi Ruotsissa asiakkaat vaihtavat käyttämäänsä yritystä suhteellisen helposti, ja heidät saa vaihtamaan toisiin yrityksiin, jos niissä on lyhyempi matka-aika, tai ne koetaan mukavammiksi. Nämä asiat vaikuttavat todellisessa vaihtotilanteessa enemmän, kuin ympäristöystävällisyys. Ruotsissa ympäristöystävällisyys valinnan syynä on melko kaukana todellisuutta. Suomessa pääsemme analysoimaan tarkemmin tätä puolta ensi vuoden laajemman tutkimuksen parissa.", kertoo Laitinen. 

 

Finnairin maine alan parhainta

Lentokoneiden, laivojen sekä raitiovaunujen maine koetaan alan parhaimpana, näiden ollessa suunnilleen samoissa lukemissa, kaikki yli 80 indeksipisteen. Alan suurimpiin lukemiin yltää Finnair 86,1 indeksipisteellä.

Finnair on eri lentoyhtiöiden vertailussa korkeimmalla myös kestävän kehityksen osalta. 

"Näemme tutkimuksistamme, että sosiaalinen vastuu ja kestävyys ovat Pohjoismaisellakin tasolla suuri haaste viestinnälle. Tässä kohtaa Finnair on onnistunut, verrattuna muihin lentoyhtiöihin", kertoo Laitinen. Lentoyhtiöt pärjäävät erinomaisesti myös työntekijöiden palvelualttiutta koskevissa osakysymyksissä.

 

Linja-automatkustaminen keskivertoa

Linja-autot pysyttelevät tutkimuksen eri osa-alueissa hyvin tasaisesti toimialan keskiarvon molemmin puolin.

"Pohjoismaisesti katsoen esimerkiksi Ruotsissa linja-autot ovat asiakastyytyväisyyden huipulla, Norjassa taas linja-autot ovat lentokoneiden jälkeen heti asiakastyytyväisyyden kärjessä. Eli eroja Suomeen löytyy myös tässä suhteessa", kertoo Laitinen.

Tutkimuksen mukaan linja-autot eivät ole pystyneet täyttämään asiakkaiden kaikkia odotuksia, pysytellen VR:n kanssa indeksipisteiden viimeisimpinä.

Linja-autojen sovellukset keräsivät kuitenkin suomalaisten kiitosta - toisaalta vain noin 23% ilmoitti käyttävänsä sovellusta. 

 

Henkilöliikenteen haasteita

Vertailun mukaan VR:llä on haasteita kotimaan liikenteessä tutkimuksen kaikilla osa-alueilla. Aikataulussa pysyminen on julkisen liikenteen osalta asiakkaiden mielestä selvästi heikompaa kuin muilla kulkuvälineillä. Metro ja raitiovaunu saavat parhaat pisteet aikataulussa pysymisen osalta. Kuitenkin matkustusmukavuus, sekä työntekijöiden palvelualttius nousee VR:llä alan keskiarvoon. Vastaavasti näillä osa-alueilla metro sekä raitiovaunu saavat matalimmat asiakastyytyväisyyspisteet. "Aikataulussa pysymisestä, sekä niiden käsittelystä löytyy Pohjoismaisesti isojakin eroja. Ruotsissa myöhästyksissä erottuvat SJ ja SAS: kolme neljästä on kokenut myöhästyksiä SJ:llä ja puolet SASilla. Kommunikaation myöhästyksien yhteydessä hoitaa kuitenkin SAS selvästi SJ:tä paremmin. Suomessa syvennymme enemmän myös myöhästymisiin ensi vuoden henkilölikenteen tutkimuksessa.", kertoo Laitinen.

Ruotsissa asiakkaiden suosikkeina ovat Netbuss Bus4you (linja-autoyhtiö), BRA (lentoyhtiö), sekä MTR (juna). "Syy tähän löytyy toimivasta ydinliiketoiminnasta, mutta samalla pystytään käsittelemään häiriöitä ja mahdollisia asiakasreklamaatioita jo heti niiden syntymisen yhteydessä.", lisää Laitinen. 

Laivat ja taksit ovat aikataulun sekä matkustamisen helppouden osalta alan kärkeä. Suosittelu on takseilla ja VR:llä alan alhaisinta. Vastaavasti taas metroa ja raitiovaunua suomalaiset suosittelevat alalla eniten. Suosittelun hajonta on kuitenkin suhteellisen pientä: erotus korkeimman ja alhaisimman suositteluhalukkuuden välillä on vain noin 4,5 indeksipistettä.

 

Valitukset 

Noin 6 % asiakkaista on ollut aihetta valittaa henkilöliikenteessä. Valitusten määrä on melko tasaista eri liikennevälineiden kesken, mutta erityisesti metro ja laivayhtiöt erottuvat tässä positiivisesti. Vain 2 % asiakkaista on ollut aihetta valittaa metrosta ja noin 3 % asiakkaista on ollut aihetta valittaa laivayhtiöistä.

 

 

Tietoa tutkimuksesta

EPSI Rating Finland haastatteli Henkilöliikenne 2019 -tutkimukseen 802 Suomessa asuvaa yli 18-vuotiasta yksityisasiakasta. Puhelinhaastattelut tehtiin 12.4.–24.4.2019. Indeksi tuotetaan asteikolla 0–100, jossa 75 on erittäin hyvä, 60–75 tyytyväinen ja 0-60 tyytymätön. 

 

Asiakastyytyväisyyden virhemarginaalit ovat yleisesti välillä n. 1,5–2,5 indeksipistettä. Poikkeuksena raitiovaunut (3,3) Tilastollinen luottamustaso on 95 prosenttia ja mallin selitysaste vaihtelee välillä 55-73 prosenttia.

 

Lisätietoa:

Heidi Laitinen, maajohtaja EPSI Rating Finland, +358 50 406 8796, heidi.laitinen@epsi-finland.org

EPSI Rating on Pohjoismaiden johtava riippumaton yhtiö yritysten asiakas- ja työtyytyväisyyden tutkimisessa ja mittaamisessa. EPSI Rating tuottaa ja julkaisee puolueetonta tutkimus- ja mittaustietoa toimialojen ei-taloudellisista indikaattoreista. Lisäksi yhtiö tekee yrityskohtaisia tutkimuksia ja tukee johtoa päätöksenteossa. Eri toimialojen, terveydenhoidon, energian, pankki- ja vakuutusalan, matkailun, kuljetuksen sekä telealan tutkimustulokset julkistetaan säännöllisesti, ja tiedot ovat vapaasti käytettävissä. Niiden avulla sekä kuluttajat että yritykset voivat vertailla eri toimijoita. EPSI Rating toimii Pohjoismaiden ja Baltian lisäksi Keski-Euroopassa ja UK:ssa.


10.04.2019

Yhteistyötiedote Taksi Tampere ja Tampereen Ensi- ja turvakoti Ry

Yhteistyötiedote 10.4.2019

 

 Taksin kyydissä kohti uutta, turvallista elämää

Lähisuhde- ja perheväkivalta koskettaa Suomessa laajasti monenlaisia perheitä taustasta riippumatta. Apua on saatavilla, mutta monet avuntarvitsijat eivät kuitenkaan osaa tai uskalla hakea apua, kertoo Tampereen Ensi- ja turvakoti ry:n toiminnanjohtaja Maria Länsiö.

Joskus kotona on niin pelottavaa että sieltä on pakko lähteä. Tällöin paikalle tilataan taksi, sillä se on monesti nopein ja varmin tapa päästä turvaan. Taksi Tampereen kuljettajat kyyditsevät kotoaan pakenevia ihmisiä viikoittain ja monessa tapauksessa matkan osoite on turvakoti.

–Yhteistyössä Taksi Tampereen kanssa tavoitteemme on ennen kaikkea herättää ihmiset aran aiheen edessä. Lähisuhdeväkivalta koskettaa Suomessa monenlaisia ihmisiä iästä tai tuloista riippumatta. Tampereen ensi- ja turvakoti ry auttaa kouluttamaan Taksi Tampereen kuljettajia kohtaamaan kriisitilanteessa olevan osana asiakaspalvelua ja palveluturvallisuutta, sanoo Länsiö.

Taksikuski kohtaa ihmiset ja tilanteet ammattitaidolla

Taksinkuljettajan ammatti on laaja-alainen näköalapaikka suomalaiseen yhteiskuntaan. Siinä näkee ja kuulee paljon asioita. Miten kohdata väkivallan uhri tai itkevä äiti lapsineen matkalla turvakotiin? –Meillä taksinkuljettajilla pitää olla tilannetajua ja eväitä kohdata erilaisia ihmisiä haastavissa tilanteissa. Kuljettaja saattaa olla ensimmäinen kontakti, kun kotoaan lähtemään joutunut hakeutuu turvaan. Taksikuski voi kertoa että apua on tarjolla ja tiedämme missä turvakodit sijaitsevat. Tällaiset kohtaamiset herättävät halun auttaa, sanoo Tampereella 23 vuotta taksia kuljettanut Jorma Laine.

Taksi Tampere on meille tärkeä yhteistyökumppani sujuvan arjen takaamiseksi. Taksi tuo asiakkaamme turvallisesti perille, eikä jätä avuntarvitsijaa yksin vaikealla hetkellä, lisää Länsiö.

­– Turvallisuus ja luotettavuus ovat Taksi Tampereen toiminnan pääajatuksia. Taksi kyyditsee asiakkaan turvattomasta kodista turvalliseen paikkaan. Taksikyydeillä on iso yhteiskunnallinen merkitys, kertoo Taksi Tampereen myynti- ja markkinointipäällikkö Tiina Pessi.

 

Lisätiedot:

Myynti- ja markkinointipäällikkö Tiina Pessi, Tampereen Aluetaksi Oy, puh. 050 3855649 , tiina.pessi@taksitampere.fi

Toiminnanjohtaja Maria Länsiö, Tampereen Ensi- ja Turvakoti ry, puh. 040 777 5697, maria.lansio@tetuko.fi


12.03.2019

Lyhyt päivityskatko tilausvälitysjärjestelmässämme ti 12.3. klo 21 alkaen

Tiistaina 12.3.2019 kello 21 alkaen päivitämme tilausvälitysjärjestelmäämme. Päivityksen arvioitu kesto on noin 10-15 minuuttia, ja tuona aikana taksitilauksien välittäminen autoille on normaalia hitaampaa. Päivitys koskee kaikkia välittämiämme taksitilauksia, eli Taksi Tampereen kokonaisvälitysalueen taksitilauksia, Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksitilauksia, sekä Lempäälän ja Kanta-Hämeen sote-taksitilauksia. Puhelinpalvelumme toimii päivityksen aikana normaalisti, mutta puheluiden hetkelliseen ruuhkautumiseen kannattaa varautua.

Pahoittelemme asiakkaillemme päivityksestä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä taksin tulemisessa!


01.03.2019

Taksi Tampere ottaa käyttöön enimmäishinnoittelun kaikissa kyydeissään

 

Kaikissa Taksi Tampere -brändin alla ajavissa takseissa otetaan käyttöön enimmäishinnoittelu 1.3.2019 alkaen. Kaikissa ajetuissa matkoissa noudatetaan enimmäishinnoittelua riippumatta siitä, onko taksi otettu tolpalta, pysäytetty kadulta tai tilattu Taksi Tampereen välityskeskuksen tai mobiiliaplikaation kautta. 

Muutos on merkittävin sitten taksialan kilpailun avautumisen 1.7.2018. Se perustuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) 1.2.2019 päivittämään ohjeistukseen taksialalle. KKV on linjannut, että enimmäishinnoittelusta mahdollisesti saatava kuluttajahyöty edellyttää lähtökohtaisesti, että enimmäishintaa sovelletaan kaikkiin samalla tavaramerkillä tarjottuihin kyyteihin. Ei siis vain silloin, kun taksi tilataan esimerkiksi sovelluksella tai puhelimitse. KKV perustelee asiaa kuluttajille syntyneellä perustellulla odotuksella, että tietyn tavaramerkin kyytien enimmäishinnoittelu pätee kaikissa tilanteissa, esimerkiksi tietyn yrityksen tai tilausvälitysyhtiön tunnuksilla liikennöivissä takseissa. Aiemmassa KKV:n taksialalle antamassa ohjeistuksen tulkinnassa enimmäishinnat eivät ole koskeneet tolppa- tai ns. käsipystykyytejä. 

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeistuksen päivityksen perusteella Taksi Tampere vakiinnuttaa hinnoitteluaan. Aiemmin Taksi Tampereen enimmäishinnat ovat voineet olla voimassa tilauksille, jotka on tilattu välityskeskuksemme kautta tai Taksi Tampereen sovelluksella. Mikäli asiakas on ottanut taksin tolpalta tai kadulta, taksiyrittäjä on ollut velvollinen määrittämään taksimatkan hinnan itse. "Olemme erittäin tyytyväisiä KKV:n täsmennykseen. Tämä on hyvä asia asiakkaiden kannalta. Täsmennys selkeyttää tilannetta asiakkaan näkökulmasta merkittävästi", toteaa Taksi Tampereen toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi. 

Taksi Tampereen käyttämiin enimmäishintoihin ei tule nyt muutosta, vaan jatkossa hinnoittelu koskee myös muualta kuin välityskeskuksen tai mobiiliaplikaation kautta tilattuja tai otettuja kyytejä, jos taksi ajaa Taksi Tampereen brändinimen alla. Brändinimen näkee esimerkiksi auton kylkiteipeistä ja usein taksikuvusta. Taksi Tampereen enimmäishinnat löytyvät: https://www.taksitampere.fi/hinnat/

 

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi

puh. 050 4718075

 

Hallituksen puheenjohtaja Tero Kallio

puh. 050 5883778 

Lisätietoa KKV:n päivityksestä taksialalle: http://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2019/1.2.2019-kkv-paivitti-taksialalle-antamaansa-ohjeistusta/.  

 

Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy) on vuonna 1990 perustettu tamperelainen taksipalveluyhtiö, jolla on toiminta-alueellaan välityksessä noin 500 taksia. Taksi Tampere hoitaa yli 2 miljoonaa henkilö- ja tavarakuljetusta vuosittain. Taksi Tampere toimii Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Kangasalla, Lempäälässä ja Pirkkalassa

 


29.01.2019

Tilausvälitysjärjestelmää päivitetään ti 29.1.2019 kello 20 alkaen

Tilausvälitysjärjestelmämme päivitetään uuteen versioon tiistaina 29.1.2019 kello 20 alkaen. Päivityksen arvioitu kesto on noin neljä tuntia. Puhelinjärjestelmämme toimii normaalisti, eli keskuksemme pystyy vastaanottamaan tilauspuheluita, mutta tilauksien välittäminen autoille on tavallista hitaampaa - taksia saattaa joutua odottamaan hieman tavallista kauemmin.

Valitettavasti päivityksen aikana taksia ei voi tilata Taksi Tampere -mobiilisovelluksella, eikä Valopilkulla.

Pahoittelemme asiakkaille ja kuljettajille päivityksestä aiheutuvaa viivettä taksimatkojen välityksessä! Toivomme, että normaali kyytivälitys saadaan takaisin toimintaan mahdollisimman nopeasti illan aikana.

 


31.12.2018

Hyvää uutta vuotta 2019! Vinkkejä onnistuneeseen taksitilaukseen

Uusi vuosi, uudet kujeet! Vuoden vaihtuessa juhlakansan on syytä varautua taksien ja tilauslinjojen voimakkaaseen ruuhkautumiseen, joten otathan juhlamielen lisäksi mukaasi roppakaupalla kärsivällisyyttä.

Taksin voi tilata tuttuun tapaan puhelimitse numerosta 0100 4131 (1,84 €/puh + pvm/mpm) sekä Taksi Tampereen omalla applikaatiolla. Tilauksen onnistumiseksi tarvitaan mahdollisimman tarkka osoite, jotta kohtaatte tilaamasi taksin kanssa helposti.

Taksi Tampere kiittää nykyisiä ja tulevia asiakkaitaan kuluneesta vuodesta, nähdään ensi vuonna monta, monta kertaa!


17.11.2018

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään la 17.11. kello 22 alkaen - mahdollista viivettä puheluiden vastaanottamisessa

Taksikeskuksemme ottaa tilauspuheluita vastaan varajärjestelmän kautta lauantaina 17.11.2018 noin kello 22 alkaen puhelinoperaattorimme huoltotyöstä johtuen. Varajärjestelmää käytetään arviolta vähintään kaksi tuntia.

Kaikki hoitamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään (esim. Taksi Tampereen tavallinen taksi ja invataksi, Kanta-Hämeen ja Lempäälän sote-taksi sekä Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksi). Puheluiden vastaanottaminen on hieman normaalia hitaampaa ja puheluiden jonotustoiminto ei huoltotyön aikana toimi, mutta normaalit tilausnumeromme ovat kuitenkin toiminnassa.

Jos taksikeskukseen on hankala päästä soittamalla läpi, kannattaa soittaa hetken päästä uudelleen. Tavallisen taksin tilaus kannattaa tehdä Taksi Tampereen mobiiliapplikaation kautta. Pahoittelemme huoltotyöstä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä tilauspuheluissa ja toivomme, että pääsisimme mahdollisimman nopeasti yön aikana käyttämään normaalia puhelinjärjestelmäämme!