07.10.2019

Kuljettajia tarvitsevat Taksi Tampereen yrittäjät


30.09.2019

Pirkanmaan pelastuslaitos ja Taksi Tampere yhteistyöhön


26.09.2019

Uusi puhelinvaihdejärjestelmä


25.06.2019

Taksi Tampereen kesäale 1.7.-31.7.

 

Taksi Tampereen mobiilisovelluksen kesäale alkaa 1.7. klo 6.00 Kaikista Taksi Tampereen mobiilisovelluksella tehdyistä taksimatkoista saa -10% alennuksen 1.7.-31.7. 2019 sunnuntaista klo 6.00 torstaihin klo 20.00 saakka. Matkan tulee alkaa kyseisenä ajankohtana.


17.06.2019

Taksi Tampere ottaa käyttöön 1.7.2019 sesonkiajan

 

Taksi Tampere ottaa käyttöön 1.7.2019 alkaen sesonkiajan. Taksi Tampere sesonkiaika on käytössä perjantaisin ja lauantaisin klo 24-06, juhlapäivien aattoina sekä juhlapyhinä klo 24-06. Sesonkiaika voidaan ottaa käyttöön myös muina aikoina suurien massatapahtumien yhteydessä, jolloin autojen kysyntä on suuri. Sesonkiajan ollessa käytössä, on käytössä myös sesonkiajan taksa.


19.05.2019

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään huoltotyön vuoksi lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 18.5. - 19.5.2019

 

Puhelinoperaattorimme kiireellisen huoltotyön vuoksi kaikki vastaanottamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 18.5. - 19.5.2019.

Puheluiden käsittely on hieman normaalia hitaampaa, ja jonotustoiminto ei ole käytössä - jos puhelusi ei yhdisty ensimmäisellä soitolla, yritäthän hetken päästä uudelleen. Huoltotyön pitäisi olla ohi sunnuntaiaamuna.

Taksi Tampereen mobiilisovellus toimii normaalisti, ja suosittelemme tavallisen taksin tilaamista sovelluksen kautta huoltotyön aikana.

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa viivettä puhelinpalvelussamme!


15.05.2019

Taksin tilausnumeromme p. 0100 4131 toimii jälleen

 

Taksitilausnumeromme tekninen häiriö on ohi. Tilausnumeromme p. 0100 4131 toimii jälleen.


15.05.2019

Häiriö taksin tilausnumerossa

 

Puhelinoperaattorimme kiireellisen huoltotyön vuoksi kaikki vastaanottamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään lauantain ja sunnuntain välisenä yönä 18.5. - 19.5.2019.

Puheluiden käsittely on hieman normaalia hitaampaa, ja jonotustoiminto ei ole käytössä - jos puhelusi ei yhdisty ensimmäisellä soitolla, yritäthän hetken päästä uudelleen. Huoltotyön pitäisi olla ohi sunnuntaiaamuna.

Taksi Tampereen mobiilisovellus toimii normaalisti, ja suosittelemme tavallisen taksin tilaamista sovelluksen kautta huoltotyön aikana.

Pahoittelemme huoltotyöstä aiheutuvaa viivettä puhelinpalvelussamme!


13.05.2019

Taksin tilaamisen hinta puhelimella muuttuu 15.5.2019 alkaen

15.5. 2019 alkaen taksin tilaaminen puhelimitse Taksi Tampereen välityskeskuksen kautta numerosta p. 0100 4131 tai invataksi numerosta p. 0100 4531 maksaa 2,84 €/puh + pvm/mpm. Taksi Tampereen sovelluksella taksin tilaaminen on täysin maksutonta. Sovelluksen voit ladata App storesta tai Google Play-palvelusta.

 


09.05.2019

TAKSI TAMPEREELLA KÄYTöSSÄ ENIMMÄISHINNOITTELU KAIKISSA KYYDEISSÄ

 

Kaikissa Taksi Tampere -brändin alla ajavissa takseissa otetaan käyttöön enimmäishinnoittelu 1.3.2019 alkaen. Kaikissa ajetuissa matkoissa noudatetaan enimmäishinnoittelua riippumatta siitä, onko taksi otettu tolpalta, pysäytetty kadulta tai tilattu Taksi Tampereen välityskeskuksen tai mobiiliaplikaation kautta.

Muutos on merkittävin sitten taksialan kilpailun avautumisen 1.7.2018. Se perustuu Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) 1.2.2019 päivittämään ohjeistukseen taksialalle. KKV on linjannut, että enimmäishinnoittelusta mahdollisesti saatava kuluttajahyöty edellyttää lähtökohtaisesti, että enimmäishintaa sovelletaan kaikkiin samalla tavaramerkillä tarjottuihin kyyteihin. Ei siis vain silloin, kun taksi tilataan esimerkiksi sovelluksella tai puhelimitse. KKV perustelee asiaa kuluttajille syntyneellä perustellulla odotuksella, että tietyn tavaramerkin kyytien enimmäishinnoittelu pätee kaikissa tilanteissa, esimerkiksi tietyn yrityksen tai tilausvälitysyhtiön tunnuksilla liikennöivissä takseissa. Aiemmassa KKV:n taksialalle antamassa ohjeistuksen tulkinnassa enimmäishinnat eivät ole koskeneet tolppa- tai ns. käsipystykyytejä.

Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) ohjeistuksen päivityksen perusteella Taksi Tampere vakiinnuttaa hinnoitteluaan. Aiemmin Taksi Tampereen enimmäishinnat ovat voineet olla voimassa tilauksille, jotka on tilattu välityskeskuksemme kautta tai Taksi Tampereen sovelluksella. Mikäli asiakas on ottanut taksin tolpalta tai kadulta, taksiyrittäjä on ollut velvollinen määrittämään taksimatkan hinnan itse. "Olemme erittäin tyytyväisiä KKV:n täsmennykseen. Tämä on hyvä asia asiakkaiden kannalta. Täsmennys selkeyttää tilannetta asiakkaan näkökulmasta merkittävästi", toteaa Taksi Tampereen toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi.

Taksi Tampereen käyttämiin enimmäishintoihin ei tule nyt muutosta, vaan jatkossa hinnoittelu koskee myös muualta kuin välityskeskuksen tai mobiiliaplikaation kautta tilattuja tai otettuja kyytejä, jos taksi ajaa Taksi Tampereen brändinimen alla. Brändinimen näkee esimerkiksi auton kylkiteipeistä ja usein taksikuvusta. Taksi Tampereen enimmäishinnat löytyvät: https://www.taksitampere.fi/hinnat/

 

Lisätietoja

Toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi

puh. 050 4718075

 

Hallituksen puheenjohtaja Tero Kallio

puh. 050 5883778

Lisätietoa KKV:n päivityksestä taksialalle: http://www.kkv.fi/ajankohtaista/Tiedotteet/2019/1.2.2019-kkv-paivitti-taksialalle-antamaansa-ohjeistusta/.

 

Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy) on vuonna 1990 perustettu tamperelainen taksipalveluyhtiö, jolla on toiminta-alueellaan välityksessä noin 500 taksia. Taksi Tampere hoitaa yli 2 miljoonaa henkilö- ja tavarakuljetusta vuosittain. Taksi Tampere toimii Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Kangasalla, Lempäälässä ja Pirkkalassa


12.03.2019

Lyhyt päivityskatko tilausvälitysjärjestelmässämme ti 12.3. klo 21 alkaen

Tiistaina 12.3.2019 kello 21 alkaen päivitämme tilausvälitysjärjestelmäämme. Päivityksen arvioitu kesto on noin 10-15 minuuttia, ja tuona aikana taksitilauksien välittäminen autoille on normaalia hitaampaa. Päivitys koskee kaikkia välittämiämme taksitilauksia, eli Taksi Tampereen kokonaisvälitysalueen taksitilauksia, Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksitilauksia, sekä Lempäälän ja Kanta-Hämeen sote-taksitilauksia. Puhelinpalvelumme toimii päivityksen aikana normaalisti, mutta puheluiden hetkelliseen ruuhkautumiseen kannattaa varautua.

Pahoittelemme asiakkaillemme päivityksestä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä taksin tulemisessa!


31.12.2018

Hyvää uutta vuotta 2019! Vinkkejä onnistuneeseen taksitilaukseen

Uusi vuosi, uudet kujeet! Vuoden vaihtuessa juhlakansan on syytä varautua taksien ja tilauslinjojen voimakkaaseen ruuhkautumiseen, joten otathan juhlamielen lisäksi mukaasi roppakaupalla kärsivällisyyttä.


Taksin voi tilata tuttuun tapaan puhelimitse numerosta 0100 4131 (1,84 €/puh + pvm/mpm) sekä Taksi Tampereen omalla applikaatiolla. Tilauksen onnistumiseksi tarvitaan mahdollisimman tarkka osoite, jotta kohtaatte tilaamasi taksin kanssa helposti.

Taksi Tampere kiittää nykyisiä ja tulevia asiakkaitaan kuluneesta vuodesta, nähdään ensi vuonna monta, monta kertaa!


17.11.2018

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään la 17.11. kello 22 alkaen - mahdollista viivettä puheluiden vastaanottamisessa

Taksikeskuksemme ottaa tilauspuheluita vastaan varajärjestelmän kautta lauantaina 17.11.2018 noin kello 22 alkaen puhelinoperaattorimme huoltotyöstä johtuen. Varajärjestelmää käytetään arviolta vähintään kaksi tuntia.

Kaikki hoitamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään (esim. Taksi Tampereen tavallinen taksi ja invataksi, Kanta-Hämeen ja Lempäälän sote-taksi sekä Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksi). Puheluiden vastaanottaminen on hieman normaalia hitaampaa ja puheluiden jonotustoiminto ei huoltotyön aikana toimi, mutta normaalit tilausnumeromme ovat kuitenkin toiminnassa.

Jos taksikeskukseen on hankala päästä soittamalla läpi, kannattaa soittaa hetken päästä uudelleen. Tavallisen taksin tilaus kannattaa tehdä Taksi Tampereen mobiiliapplikaation kautta. Pahoittelemme huoltotyöstä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä tilauspuheluissa ja toivomme, että pääsisimme mahdollisimman nopeasti yön aikana käyttämään normaalia puhelinjärjestelmäämme!