15.08.2018

Välityskeskuksessa teknisiä ongelmia

Taksien välitysjärjestelmässä on teknisiä ongelmia. Käytämme varajärjestelmää ja kyytejä välitetään puheyhteydellä. Vikaa korjataan parhaillaan.

Pahoittelemme mahdollisista viiveistä aiheutuvaa haittaa.

 


24.07.2018

Tiedoksi asiakkaillemme

Tiedoksi asiakkaillemme

Uusi laki liikenteen palveluista astui voimaan 1.7.2018. Uuden lain myötä mm. taksien hinnoittelu vapautui. Taksi Tampereen välityskeskuksen enimmäishinnat löytyvät nettisivuiltamme www.taksitampere.fi/hinnat sekä facebook sivuiltamme https://www.facebook.com/taksitampere. Kerromme hintamme myös, kun tilaat taksin Taksi Tampereen välityskeskuksen kautta numerosta p. 0100 4131.

Nämä hinnat ovat voimassa ainoastaan tilauksille, jotka tulevat välityskeskuksemme kautta. Vaikka ottaisit Taksi Tampereen taksin tolpalta, niin hinta poikkeaa näistä Taksi Tampereen välityskeskuksen hinnoista. Jokaisen taksiyrittäjän kuuluu hinnoitella omat kyydit haluamallaan tavalla.

Kuluttajalla on mahdollisuus valita. Kun voit valita, valitse Taksi Tampere soittamalla numeroon p. 0100 4131.


16.07.2018

Kela-puhelinpalvelujen tilanne

Viikonloppuna 14.-15.7. asiakkaiden puhelujonoajat olivat Kelan sallimissa rajoissa, vaikka puheluja tuli runsaasti. Tänään maanantaina 16.7. jonoajat ovat olleet ruuhkajaksoissa maksimissaan 10-15 minuutin luokkaa ja useimmiten niihin pystytään vastaamaan selkeästi tätä nopeammin.


12.07.2018

Kela-puhelinpalvelussa tällä hetkellä jonoa noin 40 minuuttia

Puhelinpalvelumme on ruuhkautunut tänään iltapäivällä. Puramme jonoja ja toivomme palaavamme normaalitilaan mahdollisimman pian.


11.07.2018

Puhelinpalvelumme on tänään toiminut ongelmitta

Puhelinpalvelumme jonotusajat ovat tänään keskiviikkona pysyneet toistaiseksi kohtuullisina. Pyrimme huolehtimaan siitä, että asiakkaat saavat palvelun nopeasti myös jatkossa. Tiedotamme, jos tilanne muuttuu.


09.07.2018

Puhelinpalvelumme on ruuhkautunut

Puhelinpalvelumme on jälleen ruuhkaantunut pahoin. Jos Kela-tilauksenne ei koske tämän päivän tai huomisen kuljetusta, niin toivomme teidän siirtävän tilaamisen myöhempään ajankohtaan. Pahoittelemme.


09.07.2018

Puhelinpalvelumme on ruuhkautunut

Puhelinpalvelumme on jälleen ruuhkaantunut pahoin. Jos Kela-tilauksenne ei koske tämän päivän tai huomisen kuljetusta, niin toivomme teidän siirtävän tilaamisen myöhempään ajankohtaan.


06.07.2018

Puhelinpalvelussamme on edelleen ajoittain ruuhkaa

Puhelinpalvelussamme on edelleen ajoittain ruuhkaa. Pahoittelemme asiasta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa.

 


05.07.2018

Puhelinpalvelumme ruuhkatilanne on purkautunut

Puhelinpalvelumme ruuhkatilanne on purkautunut

Puhelinpalvelumme oli heinäkuun ensimmäisinä päivinä ruuhkautunut poikkeuksellisen suurien puhelumäärien vuoksi. Tällä hetkellä ruuhka näyttää purkautuneen.


05.07.2018

Kelan tiedote 4.7.2018

Alkuviikon Kela-taksitilauksista lähes kaikki ajettiin

 

Kela seuraa tiiviisti tilausvälityskeskusten tilannetta ja keskustelee tilausvälitysyhtiöiden vastuuhenkilöiden kanssa palvelun toimivuuden varmistamiseksi.

 

Kela edellyttää, että taksimatkat ja puhelinpalvelu saadaan viipymättä toimimaan sopimuksissa sovitulla tavalla. Palveluntuottajat ovat Kelan saamien tietojen mukaan ryhtyneet välittömiin toimiin puutteiden korjaamiseksi.

 

Kela uskoo palvelun toimivan koko maassa viikon loppuun mennessä

 

Kelan kilpailuttamat tilausvälitysyhtiöt aloittivat toimintansa heinäkuun alussa 17 maakunnassa. Valtaosassa maata taksimatkojen tilaaminen, välittäminen ja yhdistely sekä kuljetusten järjestäminen ovat sujuneet odotetusti ja kaikki tilatut taksimatkat on ajettu tilausten mukaisesti. Joillakin alueilla tilausvälityskeskusten puhelinpalvelussa on ollut ruuhkaa eikä autoja ole ollut tarpeeksi.

 

Maakunnallinen Kelan kilpailutuksen voittanut palveluntuottaja vastaa siitä, että alueella on tarvittava määrä autoja sekä siitä, että asiakkaat saavat taksin tilauksensa mukaisesti ja pääsevät terveydenhuollon yksikköön silloin, kun heillä on siellä vastaanottoaika. Myös kotiutuskuljetusten tulee sujua moitteetta.

 

Kelan tilausvälitysyhtiöistä saamien tietojen mukaan kaikilla alueilla lähes kaikki tilatut kuljetukset on pystytty hoitamaan. Tilausvälitysyhtiöiden ilmoituksen mukaan alkuviikon tilauksista on ajettu 96–100 %.

 

Puhelinpalvelun ruuhkautuminen ongelmana

 

Kuljetuksen peruuntumista suurempi ongelma on ollut tilausvälityskeskusten puhelinpalvelun ruuhkaantuminen, jonka vuoksi taksin tilaaminen ei ole onnistunut paikoitellen lainkaan. 

 

Tilausvälitysyhtiöt ilmoittivat alkuviikosta, että palvelun käynnistyksessä on ollut ongelmia Lapin, Keski-Suomen, Pohjois-Savon, Pohjois-Karjalan, Pirkanmaan, Kanta-Hämeen, Uudenmaan, Satakunnan ja Varsinais-Suomen maakunnissa. Muissa maakunnissa palvelu on lähtenyt hyvin käyntiin.

 

Kelan tekemän selvityksen mukaan isoimmat haasteet ovat liittyneet teknisiin ongelmiin, kuten puhelinjärjestelmien toimivuuteen ja autojen taksamittareiden ja muiden laitteiden päivityksiin.

 

Lisätietoja asiakkaille:

www.kela.fi/taksimatkat

 

 

Lisätietoja medialle:

Kela, etuuspalvelut vastaava suunnittelija Anne Giss, puh. 0400 985 436

Kela, etuuspalvelut, suunnittelija Anne Hauta, puh. 040 837 2916

 

**

Största delen av FPA-taxibeställningarna i början av veckan kördes

 

FPA följer noggrant upp situationen och diskuterar med serviceproducenternas ansvarspersoner för att trygga en fungerande service.

 

FPA förutsätter att taxiresorna och telefontjänsten omedelbart sköts enligt vad som avtalats. Enligt uppgifter som FPA har fått av serviceproducenterna har man skridit till åtgärder för att reda ut problemen.

 

FPA räknar med fungerande service senast i slutet av veckan

 

De beställningscentraler som upphandlats av FPA inledde sin verksamhet i början av juni i 17 landskap. I största delen av landet har beställningen, förmedlingen, kombineringen och ordnandet av taxiresor gått enligt förväntningarna. På vissa områden har det uppstått köer i beställningscentralernas telefontjänst och antalet bilar har inte varit tillräckligt.

 

Serviceproducenten i landskapet som vunnit FPA:s upphandling ansvarar för att det finns tillräckligt många bilar i området och för att kunderna får en taxi i enlighet med beställningen och kan åka till hälsovårdsenheten på besökstiden. Även hemresan ska förlöpa klanderfritt.

 

Enligt uppgifter som FPA har fått från serviceproducenterna har man i alla områden klarat av att sköta så gott som alla beställda resor. Enligt serviceproducenterna har 96–100 % av resorna i början av veckan skötts.

 

Problem med köer i telefontjänsten

 

Ett större problem än utebliven taxi har varit köerna i telefontjänsten på vissa områden, vilket har gjort det omöjligt att beställa en taxi i dessa områden. 

 

Serviceproducenterna har meddelat om utmaningar med att starta servicen i landskapen Birkaland, Egentliga Finland, Egentliga Tavastland, Lappland, Mellersta Finland, Norra Karelen, Norra Savolax, Nyland och Satakunta. I de övriga 8 landskapen har servicen kommit bra i gång.

 

Enligt information som FPA har fått beror de största utmaningarna på tekniska problem, såsom telefonsystem och uppdatering av taxamätare och andra apparater.

 

 

Närmare information för kunderna:

www.fpa.fi/taxiresor

 

Närmare information för medierna:

 

Anne Giss, ansvarig planerare vid FPA:s förmånstjänster, tfn 0400 985 436

Anne Hauta, planerare vid FPA:s förmånstjänster, tfn 040 837 2916

 

**

Kelan viestinnän puhelinpalvelu medialle p. 020 634 7745, arkisin klo 9–16 viestinta@kela.fi

Kelan tilasto- ja tietovarastoryhmän puhelinpäivystys medialle p. 050 5517 960, arkisin klo 9–16

tilastot@kela.fi

 

Mediainfo on Kelan taustoittava uutiskirje medialle.

Tilaa kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä mediainfo osoitteessa www.kela.fi/uutiskirje

Viestinnän yhteystiedot verkossa

www.kela.fi/viestinta

 

 

 

 


04.07.2018

Puhelinpalvelumme on ruuhkautunut

Puhelinpalvelumme on poikkeuksellisen ruuhkautunut. Pahoittelemme asiasta mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.


02.05.2018

Puhelinpalvelumme on ruuhkautunut

Puhelinpalvelumme on poikkeuksellisen ruuhkautunut 2.5.2018. Pahoittelemme asiasta mahdollisesti aiheutuvaa häiriötä.


08.02.2018

PUHELINPALVELUSSA RUUHKAA TEKNISEN VIAN VUOKSI

Puhelinpalvelussamme on havaittu tekninen vika, joka saattaa ruuhkauttaa palvelua. Pahoittelemme häiriötä.