26.11.2020

Uusi ratkaisu tunnin pikakuljetuksiin

eSend Finland Oy yhdessä Tampereen Aluetaksi Oy:n ja erityisesti pääkaupunkiseudulla toimivan Lähitaksi Oy:n kanssa ratkaisevat yhdessä vähittäis- ja tukkukaupan alueelliset pikakuljetu songelmat. Tekoälyä hyödyntävä toiminnanohjausjärjestelmä ja laaja jakeluverkosto mahdollistavat jopa tunnin pikakuljetukset lähettäjältä vastaanottajalle.

eSend Finland Oy:n toimitusjohtaja Tero J. Majuri ja Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi haastavat hitaat ja joustamattomat kuljetuspalvelut B2B- ja B2C-markkinoilla. Yhteistyön tavoitteena on luoda kuljetusverkosto, joka vastaa kasvavaan pikakuljetustarpeeseen. "eSendExpress® on lisäarvopalvelu, jossa kaikki osapuolet voittavat. Asiakkailla on oikeasti mahdollisuus saada tilaus kotiin jopa tunnissa", Majuri toteaa. "Kuluttajille on saatavilla täysin uusi kuljetusvaihtoehto, joka voidaan takseja hyödyntäen toteuttaa kaikkina vuorokauden aikoina. Samalla voimme huomattavasti parantaa taksien käyttöastetta", Hirvikorpi jatkaa.

eSendExpress® on helppokäyttöinen tilausjärjestelmä kaikkiin kuljetustarpeisiin. Järjestelmään tehty kuljetustilaus ohjautuu optimaalisimmalle kuljettajalle. "Järjestelmä hyödyntää jo ajossa olevien autojen sijaintia ja vapaata kuljetuskapasiteettia. Tilaus ohjautuu kuljettajalle, joka voi hoitaa kuljetuksen mahdollisimman nopeasti ja tehokkaasti.", eSendin teknologiajohtaja Koskela selvittää. Jos TV tai pesukone hajoaa, kuluttaja voi tilata verkko- tai kivijalkakaupasta uuden kotiinkuljetettuna jopa alle tunnissa.

Tavoitteena on toimia Suomen jokaisessa kaupungissa ja verkkokaupassa.

Yhteistyön ensimmäinen vaihe alkaa Pirkanmaalla ja pääkaupunkiseudulla. Kuljetusverkoston laajentuessa toiminta tulee ulottumaan Suomen jokaiseen kaupunkiin. "Tämä tuo perinteisen henkilökuljetuksen rinnalle uuden kasvumahdollisuuden liiketoiminnalle. Pääkaupunkiseudulla pikakuljetuksien tarpeen odotetaan olevan suurin", kertoo liiketoimintajohtaja Caj Rautelin Lähitaksista.

Tilaussovellus on heti käytettävissä verkkoselaimella. Rajapintojen rakentaminen suurempien ketjujen järjestelmiin on kuitenkin jo aloitettu. Tavoitteena on olla kuljetusvaihtoehto aina, kun tarvitaan kuljetusta. Loppuasiakas on palvelun keskiössä. Jakeluverkostossa kuitenkin voittavat kaikki. Kuljetuskaluston täysimääräinen hyödyntäminen tehostaa kuljetusyrityksien toimintaa. Kun erillisten kuljetuksien tarve vähenee ja kapasiteetti hyödynnetään fiksusti, myös kuljetuksista aiheutuva ympäristörasite pienenee.

Lisätiedot: eSend Finland Oy, Tero Majuri puh. 0400 406 007 & Tampereen Aluetaksi Oy, Arttu Hirvikorpi puh. 050 4718 075.


04.11.2020

Taksi Tampereen ja Valopilkun yhteistyö päättyi

Taksi Helsinki on irtisanonut Taksi Tampereen Valopilkku-sopimuksen. Valopilkku-sovellus on lopettanut Taksi Tampereen kyytien välittämisen 29.10.2020. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että Valopilkun tarjonnasta on poistunut Pirkanmaan alueella noin 500 autoa, ja jäljellä on muutama kymmenen autoa. Taksi Tampereen oman sovelluksen kautta sinulla on käytössäsi Tampereen seudun suurin taksivalikoima sekä ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajat sinua palvelemassa. Taksi Tampere -sovelluksen takana on tuttu ja turvallinen paikallinen taksiyhtiö Tampereen Aluetaksi Oy. Tervetuloa matkaamme mukaan! Lue lisää ja lataa sovellus:

Tästä

02.11.2020

Kela tiedottaa

Kelan korvaamien taksimatkojen hankinnalle Etelä-Pohjanmaalla on määrätty toimeenpanokielto. Ohessa Kelan tiedote asiasta:

Korkein hallinto-oikeus (KHO) on määrännyt toimeenpanokiellon Kelan korvaamien taksimatkojen hankinnalle Etelä-Pohjanmaalla. Toimeenpanokielto ei aiheuta muutoksia Kela-taksien asiakkaille.

KHO on kieltänyt Kelaa tekemästä sopimusta 12.10.2020 tarjouskilpailussa valitun palveluntuottajan kanssa Etelä-Pohjanmaalla. Täytäntöönpanoa koskeva KHO:n määräys on voimassa, kunnes KHO:ssa käsittelyssä oleva valitus on ratkaistu tai kunnes KHO asiassa toisin määrää.

Kelan ja Keskustaksi Oy:n välille 12.4.2018 solmittu hankintasopimus on siten edelleen voimassa, ja sen mukaiset palvelut jatkuvat entiseen tapaan Etelä-Pohjanmaalla.

Toimeenpanokielto ei aiheuta muutoksia taksien asiakkaille. Kela-taksin tilausnumerot asiakkaille säilyvät ennallaan, ja taksien toiminta jatkuu normaalisti.

Taksin tilausnumero asiakkaalle Etelä-Pohjanmaalla on 0800 99 090.

Kela-Tiedote

14.10.2020

Etelä-Pohjanmaan Kela-taksivälitys Tampereen Aluetaksille

Etelä-Pohjanmaan Kela-taksikuljetukset Tampereen Aluetaksille 15.12.2020 alkaen

Tampereen Aluetaksi Oy on valittu Kelan kilpailutuksessa Etelä-Pohjanmaan maakunta-alueen uudeksi palveluntuottajaksi Kelan korvaamille taksimatkoille. Palvelutuotanto uuden sopimuksen mukaan käynnistyy tämänhetkisen tiedon mukaan 15.12.2020. Asiakkaiden tilauspuhelinnumero säilyy ennallaan palveluntuottajan muutoksesta huolimatta.

Etelä-Pohjanmaan Kela-taksivälityksestä kiinnostuneille taksiyrittäjille: Julkaisemme nettisivuillamme mahdollisimman pian tarkemmat ohjeet ja ehdot taksiyrittäjille Etelä-Pohjanmaan Kela-taksivälitykseen liittymisestä. Kela-taksivälitykseen liittyvissä yleisissä asioissa voit olla yhteydessä meihin sähköpostitse: kelataksi@taksitampere.fi


22.09.2020

Taksi Tampere on nyt Tampereen kaupungin ilmastokumppani

Taksi Tampereella on otettu mukaan uudeksi arvoksi vastuullisuus ja erityisesti ympäristövastuullisuus. Tahdomme olla tiedostava ja ympäristövastuullinen toimija omalla liiketoiminta-alueellamme.

Tampereen kaupunki on asettanut itselleen tavoitteen olla hiilineutraali vuoteen 2030 mennessä. Tämän tavoitteen saavuttamiseksi Tampereen kaupunki on lanseerannut ilmastokumppanuusmallin tavoittelemaan hiilineutraalia Tamperetta yhdessä yritysten ja yhteisöjen kanssa.

Taksi Tampere on nyt myös Tampereen kaupungin ilmastokumppani. Lue lisää

https://ilmastokumppanuus.fi/

24.08.2020

Taksi Tampere suosittelee kasvomaskien käyttöä

THL on julkaissut suosituksensa kasvomaskien käytöstä koronavirusepidemian leviämisen ehkäisemiseksi 13.8.2020

THL tiedote

Tiedotteessaan THL suosittaa kasvomaskin käyttöä toisten suojaamiseksi. Käsienpesu ja turvavälien noudattaminen on kuitenkin edelleen tärkeimmät keinot ehkäistä koronatartuntoja.

THL suosittaa maskin käyttöä, kun:

-Olet joukkoliikenteessä, jossa lähikontakteja ei aina voida välttää.

-Olet matkalla koronavirustestiin ja kun odotat testin tulosta ja sinulla on välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.

-Palaat riskialueelta Suomeen ja siirryt maahantulopaikasta, kuten lentokentältä, karanteeniin ja lisäksi, jos sinulla on karanteenin aikana välttämätön syy liikkua kodin ulkopuolella.

Kasvomaskia voi käyttää edelleen myös muissa tilanteissa, jos turvavälien pitäminen on mahdotonta.

Koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisaratartuntana, kun sairastunut yskii, aivastaa, puhuu tai laulaa. Lisäksi osa koronatartunnan saaneista ei saa lainkaan oireita tai oireet ovat hyvin vähäisiä, eikä ihminen itse ole tällöin tietoinen tartunnastaan. Virus voi tarttua jo muutama päivä ennen oireiden alkua. Lisäksi tutkimuksissa on kuvattu tilanteita, joissa oireeton henkilö on tartuttanut muita ahtaissa sisätiloissa.

Taksissa ollaan suhteellisen ahtaassa tilassa asiakkaan kanssa. Taksi Tampere suosittelee sekä asiakkailleen että kuljettajilleen kasvomaskin käyttöä. Näin pyrimme varmistamaan sekä asiakkaidemme että kuljettajiemme turvallisuuden.

Muistilista maskin käyttöön

-Kokeile erilaisia maskeja, jotta löydät kasvoillesi sopivan mallin, jonka läpi pystyt hengittämään.

-Varaa käyttöösi niin monta maskia kuin päivän aikana tarvitset.

-Varaa mukaan käsihuuhdepullo ja tarvittaessa ylimääräisiä maskeja vaihtoa varten.

-Aseta maski kasvoille hyvissä ajoin ennen liikennevälineeseen nousemista.

-Pese tai desinfioi kädet ennen kuin asetat uuden tai puhtaan maskin.

-Varmista, että maski asettuu tiivisti kasvoille ja peittää suun, nenän ja leuan.

-Ethän koske maskiin tai siirrä sitä leuan alle tai otsalle käytön aikana.

-Jos kosket maskia käytön aikana, pese tai desinfioi kätesi ennen koskemista ja sen jälkeen.

-Ethän aseta käytettyä maskia uudelleen kasvoille.

-Vaihda maski uuteen, jos se kostuu tai likaantuu.

-Poista maski puhdistetuin käsin tarttumalla sen nauhoista.

-Ethän koske maskin ulkopintaan sitä poistaessa.

-Laita kertakäyttöinen maski suoraan jäteastiaan käytön jälkeen tai uudelleen käytettävä kangasmaski muovipussiin tai suoraan pesukoneeseen.

-Pese tai desinfioi kädet maskin poistamisen jälkeen.

-Pese kangasmaski 60 asteen pesuohjelmalla aina käytön jälkeen tai keitä sitä viisi minuuttia vedessä, johon on lisätty hieman pesuainetta. Huuhtele maski ja kuivata se paikassa, jossa on raitis ilma.

Maskia ei tule käyttää, jos se vaikeuttaa kohtuuttomasti hengitystä tai on muita terveyteen liittyviä syitä, jotka estävät maskin käytön. Keskustele tarvittaessa hoitavan lääkärin kanssa, jos terveydentilasi vaikeuttaa kasvomaskin käyttöä.

Tampereen Aluetaksi Oy


30.07.2020

Mitä taksimatkat maksavat Tampereella?

VertaaEnsin.fi selvitti, mikä on halvin taksisovellus Tampereella vuonna 2020. Vertailun halvin ja testin voittaja oli Taksi Tampere. Lue lisää

https://www.vertaaensin.fi/blog/taksivertailu-tampere

20.04.2020

Sataan Tampereen Aluetaksin autoon Pirkanmaalla ja Kanta-Hämeessä on asennettu koronasuoja turvaamaan asiakkaan ja kuljettajan terveyttä

Takseilla matkustamisen turvallisuutta pyritään nyt elettävänä poikkeusaikana lisäämään asentamalla ajoneuvoihin koronasuojia. Suojat toteutetaan yhteishankintana, jota organisoi Tampereen Aluetaksi Oy. Suojauksessa ajoneuvon matkustamotilat sekä ohjaamo eristetään toisistaan muovikalvolla.

Takseihin asennettavat, läpinäkyvät muovikalvot ehkäisevät viruksen mahdollista tarttumista estämällä pisaroiden leviämistä puolin ja toisin taksin etu- ja takaosan välillä. Ensimmäiset suojaukset asenettiin noin sataan Tampereen Aluetaksin ajoneuvoon P-Hämpin tiloissa 17.-19.4. ja niiden asennuksesta vastasi NewJob Finland Oy. Yritys on toteuttanut vastaavia suojauksia myös muun muassa Taksi Helsingille ja Menevälle.

Suojaukset tehdään asbestisuojauksessa käytetyillä ammattilaisteipeillä. Etupenkkien taakse kiinnitetään teippaamalla kirkas kalvo, joka räätälöidään jokaiseen autoon erikseen. Teipin käyttö mahdollistaa sen, ettei ajoneuvoihin tarvitse rakentaa pysyviä ratkaisuja.

- Vastuullisena toimijana haluamme ensisijaisesti turvata niin asiakkaiden kuin kuljettajiemme turvallisen matkan. Noudatamme suojauksissa THL:n ja TTL:n koronavirustartuntojen ehkäisemiseksi laatimia ohjeita ja suosituksia. Suojauksen asentamisesta päättää kukin liikennöitsijämme omalta osaltaan. Uskomme, että suojaukset lisäävät asiakkaiden luottamusta turvallisiin taksimatkoihin epidemian aikana. Haluamme myös huolehtia, että kuljettajamme kokevat voivansa tehdä työnsä turvallisesti, kertoo Tampereen Aluetaksi Oy:n toimitusjohtaja Arttu Hirvikorpi.

- Teimme suojausten asennuksessa tiivistä yhteistyötä Finnparkin kanssa. Finnpark tarjosi meille asennuksia varten sopivat ja turvalliset tilat P-Hämpistä, kiittelee Hirvikorpi.

- Finnpark Hämppi on oiva paikka hoitaa kyseiset suojaukset muun muassa hyvän valaistuksen ja lämpötilan puolesta. Poikkeustilasta johtuen autoja liikkuu vähemmän, joten Hämpistä löytyy nyt myös paremmin tilaa. Halusimme ehdottomasti olla avuksi tässä tärkeässä taksien suojaushankkeessa. Teemme myös itse jatkuvasti tehostettuja toimenpiteitä pysäköintilaitteiden puhdistamisessa, kertoo Finnparkin markkinointipäällikkö Satu Uotila.

Kuka tahansa voi tilata suojatun kyydin

Suojatun kyydin voi tilata asiakas, joka epäilee koronatartuntaa ja tarvitsee taksikyydin esimerkiksi sairaanhoitoon. Suojatut kyydit ovat kuitenkin tarkoitettu myös kaikille asiakkaille, jotka haluavat kulkea taksilla mahdollisimman turvallisesti. Tampereen Aluetaksi hoitaa taksitilauksia Tampereelle ja ympäristökuntiin sekä välittää Kela- ja sote-kyytejä Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen alueilla.

- Suojaus ei takaa täysin 100 %:sta suojaa virukselta, mutta se pitää asiakkaan suojassa takapenkillä ja kuljettajan suojassa pisaratartunnoilta. Myös suojattujen taksien desinfioinnista ja puhdistuksesta huolehditaan tehostetusti. Suojatun kyydin pystyy jokainen tilaamaan aivan normaalisti soittamalla Taksi Tampereen välityskeskukseen. Suojattu matka on tällä hetkellä normaalin taksimatkan hintainen ja sen voi maksaa lähimaksulla tai tarvittaessa auton ulkopuolelta, etuikkunan kautta. Tällä hetkellä pyritään suosimaan lähimaksua kontaktien minimoimiseksi. Yleisesti yleisimmät maksukortit, käteinen ja taksirahakortit käyvät takseissamme maksuvälineenä, selventää myynti- ja markkinointipäällikkö Tiina Pessi.

Lisätietoja:

Arttu Hirvikorpi, toimitusjohtaja , p. 050 4718075, arttu.hirvikorpi@taksitampere.fi

Tiina Pessi, myynti- ja markkinointipäällikkö, p. 050 3855649, tiina.pessi@taksitampere.fi

Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy) on vuonna 1990 perustettu tamperelainen taksipalveluyhtiö, jolla on toiminta-alueellaan välityksessä yli 500 taksia. Taksi Tampere hoitaa yli 2 miljoonaa henkilö- ja tavarakuljetusta vuosittain. Taksi Tampere toimii Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Kangasalla, Lempäälässä ja Pirkkalassa.


30.03.2020

Nettisivuillamme huoltokatko 30.3. klo 16

Nettisivuillamme on huoltokatko tänään 30.3. klo 16 alkaen. Huoltokatko kestää noin 15-30 min. Pahoittelemme katkosta mahdollisesti aiheutuvaa haittaa!


27.03.2020

Asiointipalvelu auttaa nyt, kun pitää pysyä kotona

Taksit ovat kautta aikojen auttaneet oman kylän ihmisiä kauppa-, apteekki- ym. asioinnissa. Onpa taidettu halkojakin joskus sisälle kantaa! Nyt tällainen asiakkaan auttaminen on tarpeen enemmän kuin koskaan kun etenkin riskiryhmien liikkuminen kotoaan on rajoitettu.

Olemme siksi tehostaneet asiointipalvelun markkinointia, jotta tavoitamme kaikki palvelua tarvitsevat. Kenelle sinä voisit kertoa palvelusta? Tarvitsetko itse asiointiapua?

Ammattitaitoiset ja luotettavat kuljettajamme hoitavat esimerkiksi kauppa- ja apteekkireissut. Kuljetamme myös ravintoloista ruoka-annoksia kotiovelle saakka. Varmistamme mahdollisimman riskittömän asioinnin ja kuljettajamme on ohjeistettu korona-ajan tehostettuun hygieniaan ja kontaktien välttämiseen.

Kuljettajamme haluavat palvella asiakkaita muutoinkin kuin perinteisin taksikyydein. Pohdimme koko ajan erilaisia uusia palveluja ja kerromme niistä pian lisää!

Tilaa palvelu numerosta 0100 4131 (2,84 €/puh + pvm/mpm). Mainitse tilatessa asiointipalvelu.

Taksi Tampereen sovelluksella tilatessa kirjoita kohtaan "viesti kuljettajalle", että kyse on asiointipalvelusta. Taksi Tampereen sovelluksella tilaaminen on maksutonta.

Lisätietoa palvelusta ja vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin löytyy täältä: https://www.taksitampere.fi/asiointipalvelu/.

Taksi Tampere (Tampereen Aluetaksi Oy) on vuonna 1990 perustettu tamperelainen taksipalveluyhtiö, jolla on toiminta-alueellaan välityksessä yli 500 taksia. Taksi Tampere hoitaa yli 2 miljoonaa henkilö- ja tavarakuljetusta vuosittain. Taksi Tampere toimii Tampereella, Nokialla, Ylöjärvellä, Kangasalla, Lempäälässä ja Pirkkalassa


12.03.2019

Lyhyt päivityskatko tilausvälitysjärjestelmässämme ti 12.3. klo 21 alkaen

Tiistaina 12.3.2019 kello 21 alkaen päivitämme tilausvälitysjärjestelmäämme. Päivityksen arvioitu kesto on noin 10-15 minuuttia, ja tuona aikana taksitilauksien välittäminen autoille on normaalia hitaampaa. Päivitys koskee kaikkia välittämiämme taksitilauksia, eli Taksi Tampereen kokonaisvälitysalueen taksitilauksia, Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksitilauksia, sekä Lempäälän ja Kanta-Hämeen sote-taksitilauksia. Puhelinpalvelumme toimii päivityksen aikana normaalisti, mutta puheluiden hetkelliseen ruuhkautumiseen kannattaa varautua.

Pahoittelemme asiakkaillemme päivityksestä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä taksin tulemisessa!


31.12.2018

Hyvää uutta vuotta 2019! Vinkkejä onnistuneeseen taksitilaukseen

Uusi vuosi, uudet kujeet! Vuoden vaihtuessa juhlakansan on syytä varautua taksien ja tilauslinjojen voimakkaaseen ruuhkautumiseen, joten otathan juhlamielen lisäksi mukaasi roppakaupalla kärsivällisyyttä.


Taksin voi tilata tuttuun tapaan puhelimitse numerosta 0100 4131 (1,84 €/puh + pvm/mpm) sekä Taksi Tampereen omalla applikaatiolla. Tilauksen onnistumiseksi tarvitaan mahdollisimman tarkka osoite, jotta kohtaatte tilaamasi taksin kanssa helposti.

Taksi Tampere kiittää nykyisiä ja tulevia asiakkaitaan kuluneesta vuodesta, nähdään ensi vuonna monta, monta kertaa!


17.11.2018

Tilauspuhelut ohjautuvat varajärjestelmään la 17.11. kello 22 alkaen - mahdollista viivettä puheluiden vastaanottamisessa

Taksikeskuksemme ottaa tilauspuheluita vastaan varajärjestelmän kautta lauantaina 17.11.2018 noin kello 22 alkaen puhelinoperaattorimme huoltotyöstä johtuen. Varajärjestelmää käytetään arviolta vähintään kaksi tuntia.

Kaikki hoitamamme tilauspuhelut ohjautuvat varapuhelinjärjestelmään (esim. Taksi Tampereen tavallinen taksi ja invataksi, Kanta-Hämeen ja Lempäälän sote-taksi sekä Pirkanmaan ja Kanta-Hämeen Kela-taksi). Puheluiden vastaanottaminen on hieman normaalia hitaampaa ja puheluiden jonotustoiminto ei huoltotyön aikana toimi, mutta normaalit tilausnumeromme ovat kuitenkin toiminnassa.

Jos taksikeskukseen on hankala päästä soittamalla läpi, kannattaa soittaa hetken päästä uudelleen. Tavallisen taksin tilaus kannattaa tehdä Taksi Tampereen mobiiliapplikaation kautta. Pahoittelemme huoltotyöstä mahdollisesti aiheutuvaa viivettä tilauspuheluissa ja toivomme, että pääsisimme mahdollisimman nopeasti yön aikana käyttämään normaalia puhelinjärjestelmäämme!