Auton tietohaku (TOIMII VAIN KESKUKSELLA)
Raportoidut ongelmat löytyvät: Teams -> KESKUS/Tuki ja ongelmat -> ylhäältä tab Ilmoitetut ongelmat
Tarvittavat perustiedot ongelmanratkaisemiseksi:
- Kupunumero
- Kuljettajanumero
- Sähköpostiosoite, mikäli ilmoittaja haluaa tiketin etenemisestä tietoa
- Päivämäärä
- Kellonaika
- Kuvaus ongelmasta
- Muut mahdolliset autot mitkä liittyvät tapaukseen ( Esimerkiksi: "olin auton X takana jonossa kun", "miksi auto X sai kyydin enkä minä", "auto X hyppäsi jonossa edelleni")
Tämän hetkinen linjaus korvaaville kyydeille:
- Mikäli auto tipahtaa jonosta laitteen sekoamisen vuoksi keskeltä jonoa, voidaan olettaa että kyseessä ei ollut tarkoituksenmukainen tapahtuma (eli kikkailu) voi hänelle antaa kyydin kun hänen pitäisi olla ensimmäisenä autona.
- Mikäli auto on ollut ensimmäisenä on kikkailun mahdollisuus suurempi, yleensä vaatii huomattavasti enemmän tutkimusta.
Auto tipahtanut ruudusta sairaala-alueella:
- GPS on melko varmasti paikantanut auton ruudun ulkopuolelle, tästä syystä järjestelmä on katsonut että auto on poistunut erikoisruudusta ja näin ollen poistanut auton jonosta.
- Voi antaa korvaavan kyydin mikäli auto on itsestään käynyt alueen ulkopuolella
Auto hyppäsi eteen ruudussa:
- Yleisemmin kyseiseltä autolta on peruttu kyyti, tämä ilmenee auton lokista tekstillä " Vapautumisaika alueruutuun palautettu Kyllä"
- Mikäli autoilijan edessä olevilta autoilta yhteydet katkeavat hetkellisesti, näyttää se heille että heidän edessään ei muita autoja ole. Kun katkenneet yhteydet palautuvat, näyttää siltä että auto on hypännyt heidän edelleen.
- Laitteen aika on väärä/vääristetty
Auton attribuuttien lisäys/vaihto:
- Nettisivuilta Kuljettajille/autoilijoille - > Auton attribuuttien tarkastuslomake
Henkilökohtaisten attribuuttien lisäys/vaihto (Ei tupakoi, kielet yms):
- Nettisivuilta Kuljettajille/autoilijoille - > Henkilötietojen tarkastuslomake
Tavarankuljetus attribuutti:
- Nettisivuilta Kuljettajille/autoilijoille - > ilmottautuminen tavarankuljetuksiin
Kelavälityslaite:
- Asennukseen ajanvaraus, Nettisivuilta Kuljettajille/autoilijoille - > Ajanvaraus
- Mikäli sunit autolla tullut ongelmia/virheitä maksun kanssa, tehtävä (Kelakorjauskaavake)
- Laitteeksi kelpaa Android käyttöjärjestelmällä oleva puhelin mikä on maksimissaan noin 3 vuotta vanha
- Mikäli kyseessä on android pohjainen välityslaite, on se yhteydessä meihin puhelimen IMEI-koodilla / Hexadesimaalikoodilla (Android 10). Laitetunniste vaihtuu vain mikäli autoilija vaihtaa puhelinta.
Kelavälitys (Muut kuin Sunit):
- Autoissa on erillinen välityslaite(Taxibook for android)
sekä mittari (esim, Semel, Mitax), nämä kaksi ovat erillisiä kokonaisuuksia.
- Auton ollessa kyseessä muu kuin Sunit laitteella varustettu, kulkee hänen maksutapahtumansa Taksikuution kautta, emmekä pääse näkemään mitään dataa mitä mittarilla on tapahtunut.
- Mikäli mittarilla ollut ongelmia kyydin kanssa, tulee kelakorjauskaavake tehdä Taksikuutiolle
Välityslaite ongelma
- Kun syöttää kuljettajanumeron ei siltikään kirjaudu vaan pyörittää vain kirjautumista -> Autolla on väärä laitetunniste järjestelmässä, otetaan uusi laitetunniste. (Löytyy kun avaa taxibook ohjelmiston, etusivulta löytyy kohta "Auto ei kirjautunut: [LAITETUNNISTE ON TÄSSÄ])"
Kannattaa kysyä sen hetkiseltä henkilöstöltä onko kenelläkään pääsyä Taxibook Adminiin, joka voisi samantien käydä laitetunnisteen vaihtamassa.
Prioriteetin tunnistaminen
Huom! Aikamääreet koskevat toimistoaikoja
Matala: Hoidetaan niin pian kuin muut työt mahdollistavat, kuitenkin viimeistään 3 vrk:n sisään. Ne ovat asioita, jotka eivät vaikuta kuljettajan työntekoon mitenkään. Muutospyyntöjä yms.
Keskitaso: Hoidetaan seuraavana arkipäivänä. Asiat eivät estä työntekoa, mutta vaikeuttavat hieman.
Korkea: Pyritään hoitamaan saman päivän aikana, työnteko on vaikeutunut suuresti.
Hälytys: Hoidetaan 2 tunnin sisään. Työnteko on täysin estynyt.
Attribuuttien muokkaus
EI - Ei saa koskea. Muutokset halutaan kirjallisena, joten attribuuttien tarkastuslomakkeella
Ehkä - Käytettävä harkintaa.
Kyllä - Voi muuttaa autoilijan ilmoituksesta
Auton Attribuutit
A | APPLIKAATIO | EI |
B | VALOPILKKU | Ei |
C | ALKOLUKKO | EI |
D | JOUKKARI | EI |
F | SUURI TAVARATILA | Ehkä |
G | KAKSI PAARIPAIKKAA | Ei |
H | SEDAN/FARMARI | Ei |
I | INVATAKSI | Ehkä |
J | ETUPENKILLE EI PORRASTA | Ehkä |
K | OTTAA KOTIELÄIMIÄ | Kyllä |
L | LEMPÄÄLÄ SOTE | EI |
M | MPK | EI |
N | HISSILLINEN INVA | Ehkä |
O | RIKSU | Ei |
P | PAARIVARUSTUS | Ehkä |
R | RAPPUVETO | Mikäli autossa on porraskiipiä |
S | KAKSITOLPPAINEN HISSI | Ehkä |
T | TOIMIKORTTI SOTE | Ei |
U | TUTOR KOULUTTAJA | Ei |
V | LUISKALLINEN INVA | Ehkä |
W | OMA PYÖRÄTUOLI | Kyllä |
X | KELA PIR | Ei |
Y | KELA KH | Ei |
Z | SÄHKÖPYÖRÄTUOLI | Kyllä |
Å | LASKUKYYTI | Ei |
Ä | KORONASUOJA | Ehkä |
Ö | MAKUPA | EI |
0 | HAJUSTEETON | Ehkä |
3 | EKOAUTO | Ei |
5 | POLKUPYÖRÄ | Kyllä |
6 | 1+6 AUTO | Ehkä |
7 | TAVARAKULJETUS | Ei |
8 | 1+8 AUTO | Ehkä |
9 | VALTIONEUVOSTO | Ei |
Kuljettajan Attribuutit
E | EI TUPAKOI | Kyllä |
Q | LAATU | Ei |
R | RAPPUVETO | Kyllä |
1 | ENGLANTI | Kyllä |
2 | RUOTSI | Kyllä |
4 | HYGIENIA | EI |
Mikäli tulee vastaan muita ongelmia, kertokaa niin lisätään ohjeistus niihin
Sammon valtatie 7
33530 Tampere
Infon numero:
010 476 5600 (pvm/mpm)
(Avoinna ark. klo 8-15.30.
La-su ja arkipyhät suljettuina.)